Alla inlägg den 19 september 2010

Av Carina - 19 september 2010 11:45

Vår älskade dotter väckte oss vid halv nio… det är ju ganska okej. Sen låg vi där hela familjen och myste i storsängen. Signe låg och pratade, man kan undra vad hon har och säga? Vi åt frukost och sen började er pappa med Signes rum. Han hade Signe med sig och ser mamma gick ut för att ta upp potatisen och de andra grönsakerna. Det var otroligt vackert väder, njöt i fulla drag av att vara ute.


Det är riktigt kul att se hur det växer i trädgården. Er mamma har nog blivit påverkad av er mormor som älskar trädgårds arbete. Då jag var liten gillade jag det inte alls men då jag blivit vuxen har det ändrats. Att gräva upp och äta sina egna potatisar är hur häftigt som helst. Rödbetorna var inte så stora men det en ganska bra morots skörd. I tanke på att vi sådde så sent så var det en bra skörd. Vi fick också några kålrötter och palsternacka, men det var verkligen det lilla.


Ja, Signe vet hur hon gör med pappa. Hon ville inte sova, er mamma lägger bara henne i sängen och så somnar hon. Ibland måste jag gå in och ge henne nappen igen men hon brukar somna. Det ville hon inte nu utan hon somnade tillsammans med er pappa i stora sängen… han la sen över henne i sin säng. Vi får se hur det går nästa vecka?


Då jag kom in rensade jag dill. Kronorna var det inte mycket med men det blev en bytta dill i alla fall. Nu måste vi äta dillstuvad potatis någon dag. Er syster var så himla hungrig och er pappa skulle bara… men det blev inte så. Han fick värma mat till henne och ge henne då jag rensade dill. Då jag var klar hade er pappa gjort lunch till oss också. Vi åt och sen klädde vi oss och åkte och röstade. Er mamma och syster hade klänning och kjol, dagen till ära. Det var ju så fint väder. Er syster hade en klänning som var er mammas gamla, som jag hade som bebis. Tror tom att det finns en bild på det.


Vi åkte till röstlokalen och det var ingen kö så vi kunde rösta direkt. Då vi gick därifrån var det lång kö… vi åkte och tittade på hur det går för ett par av föräldrarna i föräldragruppen. De bygger ett likadant hus som vi och det ska bli kul att se hur långt de har kommit. De var hemma och vi fick fika. Detta var ju inte meningen och er syster var trött vi hade ingen napp. Hon var lite förtvivlad men det gick ändå ganska bra. Er pappa pratade bygge och er mamma barn… fick lite tips på att ge Signe gröt på eftermiddagen istället för tillägg.


Vi körde hem och er syster somnade nog inom några minuter. Jag la över henne i sängen då vi kom hem och hon somnade om. Er mamma fikade en kopp te till och er pappa började i badrummet. Er mamma letade upp tyget som vi ska sy gardiner till Signe med, men hittar inte hållarna till gardinstången. Vet att de var i friggeboden men var är de nu?


Vi åt mat och sen tog vi ner byrån till Signe och satte in bokhyllan. Hon får inte flytta in idag det blir i veckan. Bara er mamma kan klara det… vi ska lära oss föräldravakten. Er syster låg naken fis i köket och kissade direkt. Bytte under henne och sen låg hon där och lekte med sina fötter. Er syster var trött och jag tänkte det gör inget för vi måste upp tidigt imorgon men då hon väl fått pyjamas och en liten slurk välling blev hon pigg som en lärka. Låg där och kollade valvakan med sina föräldrar. Till slut åt hon upp all mat och somnade. Er mamma och pappa låg och kollade valvakan. Det blev ju lite spännande men det känns för j-vligt att vi fick in SD. Det hade vi inte önskat, dessutom är det skåningarna som röstar på dem. Det kommer väl in en här i Östersund men det är ju inget emot i Skåne.


Er mamma hade velat se mer men jag somnade i er pappas knä så vi gick och la oss vid halv tolv. Då såg man ändå ungefär hur det skulle bli. Kollade på nätet om Östersund och där får ju Mona fortsätta regera.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards