Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Käre Gabriel och Valdemar 21 sept

Av Carina - 21 september 2010 12:00

Uppe innan tuppen idag, er mamma ska hålla utbildning idag. Klockan ringde 05.55 och det är okristligt tidigt. Er pappa gick också upp men mig och gjorde frukost. Då vi åt sa er mamma, tänk att många småbarns föräldrar redan hade varit uppe vid detta laget. Vi har sådan tur att vår lilla prinsessa sover länge. Er mamma satt och pluggade lite innan jag åkte iväg. Kom iväg i mycket god tid men det gjorde ju inget. Det öste ner och jag hittade en gratis parkering vid kyrkan. Gick till ABF lokalen och jag var först. Fick sitta där och vänta tills min kollega kom och öppnade.


Han hade redan förberett med att ställa stolarna i en ring och lagt ut böcker till alla. Vi förberedde bara fikat och så pratade vi ihop oss. Vi startade klockan åtta och det gick hur bra som helst. Trodde ett tag att jag kunde det utan att läsa innantill men det gick inte. Det gick bättre och bättre ju längre dagen gick. Vi åt lunch på Gamla teatern så vi fick lite frisk luft på väg dit och hem. Det gick lika bra efter lunch och vi gick med ett avsnitt mer än vad vi tänkt. Er mamma har lärt sig mycket genom dialog och det märks nu. Er mamma är lugn och det behöver inte bli som planerat utan då planerar man bara om. Kontrollbehovet är som bortblåst och det är skönt.


Dagen gick fort. Er mamma kollade med jämna mellanrum om er pappa skulle ha skickat något sms. Där kom inga… på lunch pratade jag med honom och Signe hade vaknat halv nio, sovit en stund på förmiddagen och nu var de på väg ut en sväng. Er mamma ringde igen då jag var på väg hem och då hade våra matvaror från Ica kommit som han hade packat in. Vi har beställt matkasse och det är fem middagar. Idag ska er pappa premiär laga den ena middagen.


Då jag kom hem vaknade precis Signe, hon hade sovit en stund. Hon såg verkligen glad över att se er mamma. Det värmde gott i er mammas hjärta. Satt och mös med henne en stund medan er pappa lagade färsbiffar med timjan sås och brysselkål. Det följde med recept så vi hjälptes åt lite så allt blev rätt men det var er pappa som lagde maten er mamma var bara en liten hantlangare. Det blev mycket gott, hur gott som helst faktiskt. Gjorde även en portion till Signe och hon åt med god aptit. Hon var så trött och hungrig då vi började äta, gnällde hela tiden. Efter hälften av maten var det en helt annan unge. Glad och go, och satt och pratade och var så söt.


Efter maten så plockade er pappa undan, eftersom er mamma skulle ha Signe hela kvällen. Han är så snäll er pappa. Det hade gått bra för er pappa och Signe idag och er mamma hade inte trott något annat. Han fick lite tips igår men jag kände inte alls någon oro över att lämna dem hemma själv idag. Så det var kul att det gått så bra. Er pappa hade hunnit med och jobba en del också idag som var planerat. Signe var nog lite trött för det gick bra att lägga henne idag. Det var superstars på tv som er mamma tittade på och er pappa satt hela tiden och tjatade om badrum. Er mammas hjärna är full med dialog och kan inte ta in mer… så han får vänta till i helgen och prata badrum.


Fick en planeringsplan från Riga idag. Om det är så att min mens kommer som beräknat på tisdag. Då blir det FET den 23 november. Det ska bli spännande… jag ska få en p-pillerkarta från en tjej från familjeliv. Hon som ska hämta sprutan kommer hem för sent för att även köpa en p-piller karta till mig. Jag ska börja med att äta p-piller en karta för att de ska veta vilken som är min 21 dag i menscykeln. Oj, nu är det nära…


Kollade på superstar och hade tänkt att lägga mig efter det men då kom det ju från Glada Hudik teatern och då kunde jag inte lägga mig. Vilka duktiga människor, och tänk att de får chansen. Sverige har ju bättrat sig otrolig mycket på den fronten i alla fall. Blev tårögd lite hela tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards