Alla inlägg den 22 september 2010

Av Carina - 22 september 2010 20:30

Usch att behöva gå upp så tidigt… och Signe har fört mycket liv i natt. Både er mamma och pappa har varit uppe och gett henne nappen. Undra om det kan vara brysselkålen? Vi ska fråga sköterskan, en dag fick hon ju kålrot och det kan också vara så att hon hade magknip på natten. I natt hörde jag hur det smällde i brallan… vi har dessutom glömt ge henne magdroppar. Det kanske hjälper, vi får sen.


Nu vaknade Signe innan er mamma gick så er pappa tog upp henne då jag åkte. Hon vaknar väl då vi pratar med varandra så där låg hon och jollrade för sig själv. Er pappa ska ju jobba så vi får hoppas att hon somnar om rejält på förmiddagen. Er mamma kom i god tid och vi hann förbereda oss för dagen. Konstigt att man är så cool då man inte kört någon utbildning på länge. Bara man har några minuter innan vi startar så är det ju bra.  Vi börjar med reflektion och sen har vi lite tid på oss att förbereda dagen.


God mat och bra utbildnings dag, vad kan man mer begära. Det känns inte så farligt att vara ifrån Signe hela dagen. Det kan ju bero på att jag gör något jag verkligen gillar. Hade jag suttit som chef på kontoret hade jag nog längtat hem mest hela dagen. Nu hann jag bara längta då vi hade väntetid. Vi slutade lite tidigare idag och jag skjutsade hem min kollega. Ringde sen er pappa så han kunde börja med maten.


Då jag kom hem så tog jag Signe och er pappa började laga mat. Idag blir det gulaschgryta med ris. Vi hjälptes åt med vissa saker, er mamma skar löken. Er pappa bara gråter om han ska skära den. Det smakade gott även idag men Signe gillade det inte… vi saltar ju inte för hon ska kunna äta maten. Än så länge har vi klarat oss utan salt men idag smakade det inte mycket så vi fick salta.


Signe gick ju upp tidigt idag och hon har varit gnällig mest hela dagen sa er pappa. Så var det också då jag kom hem, hon gnällde hela tiden. Inte alls kul att komma hem till en sådan unge, jag är så van vid att hon alltid är glad. Efter maten somnade hon och sov som en stock. Er mamma passade på att ta ett bad och sen ringde jag till Inga-Britt. Behövde reda ut lite mer om grupparbetet imorgon. Fick väcka Signe, hon hade nog tänkt sova för natten nu. Hon fick mat och sen var det inte lätt att få henne att somna. Er pappa däremot somnade tidigt men jag provade allt möjligt men fick till slut ge henne mer mat och sen somnade hon. Då kunde även er mamma gå och lägga sig. Jag måste ju upp tidigt imorgon med…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards