Alla inlägg den 23 september 2010

Av Carina - 23 september 2010 20:30

Sista tidiga morgonen för er mamma nu… och tur är väl det. Er syster sover som en kratta på nätterna och skriker mycket. Er mamma blir stressad då jag vet att jag måste upp och vara utvilad. Vi är uppe lite väl tidigt tycker er mamma men det är väl bra att vakna till riktigt ordentligt innan jag ger mig av. Även idag verkade Signe vilja vara med oss så jag gick och hämtade henne innan jag åkte. Hon sken som en solstråle… er pappa kan inte jobba som han vill då hon har blivit morgonpigg.


Er mamma körde iväg och gjorde ännu en dag på jobbet. Sista utbildningsdagen och den är lite lugnare för oss handledare. Vi provade ett nytt koncept idag och det gick bra. Det har gått bra hela tiden och det är konstigt att man kan göra ett bra jobb med en medarbetare som man bara träffat någon timme innan. Deltagarna var mycket nöjda men hade gärna haft en dag till. Det hade kanske också er mamma.velat ha. Nu känns det däremot bra att få åka hem och vara ledig imorgon. Dagen gick fort, pratade med Inga-Britt en sväng och fick lite mer tips.


På lunchen handlade jag nya D droppar till Signe och en ny mugg. Snart har vi provat hela registret men pipmuggar av olika slag. Antingen rinner allt vatten ut eller får hon inget vatten i sig. Får nu se hur det blir med denna? Ringde till Emelie och gratulerade henne på födelsedagen några dagar för sent. Hon berättade att Sofie som är tre veckor äldre än Signe, redan reser sig upp och går om hon håller i något. Signe som inte ens vände sig… vi får skylla på att hon är förtidigt född. Vi kan ju inte ens skryta med att hon sover länge på morgonen längre. Ska komma tillbaka till gamla ordningen imorgon igen hade er mamma tänkt.


Då dagen var slut åkte jag direkt hem och fick fika av er pappa. Signe var vaken och myste lite med sin mamma. Hon har sovit mycket idag och det var nog bra, för det gjorde hon inte igår och hon var så sur igår kväll. Hoppas det blir bättre idag. Då vi fikat klart gick er pappa ut och lastade det vi ska ha med till stugan, både i bilen och på lastbilen. Den ska åka upp till fjällen på vinterförvaring. Er mamma och syster åker upp redan på förmiddagen och er pappa kommer på kvällen men lastbilen.


Signe somnade och jag fortsatte att packa in i hennes rum. Satte dit hyllplanen i bokhyllan och satte in böckerna. Vi ska köpa korgar till hennes leksaker på Ikea. Nu fattas mest sängen den får vänta tills nästa vecka. Er mamma hade väl inte sovit något alls om vi skulle ha flyttat ut henne denna vecka. Er mamma fick laga mat idag och vilken tur att det var den lättaste rätten. Detta med matkasse har varit en succé hittills. Er pappa kom in och Signe vaknade. Maten blev aldrig klar, skulle stå 15-20 minuter i ugnen och nu stod den 45 innan det var klart. Det var kyckling och vi är lite extra noga då. Det är bra och veta till en annan gång. Alla dessa tre middagarna har varit hur goda som helst, de andra två kör vi nästa vecka.


Det var lite väl starkt idag och det gillade nog inte Signe. Hon äter ju alltid vår mat nu men gillade inte det. Hon äter med glädje barnmaten men inte vår. Så då hon väl provat så får hon annan mat så hon inte svälter. Tänk att hon känner skillnad innan det kommer in i munnen. Hon fick även lite efterrätt, hon höll mig i armen så jag inte skulle försvinna med maten! Vi plockade undan och fikade. Idag hade vi vägning och vi hade gått ner båda två. Jag har mått mitt första delmål och det firade vi med choklad idag… vi fick ju choklad häromdagen då de glömde lämna våra bananer i tid. Vi ska till stugan och äta upp oss nu så det är kanske inte lika kul att väga oss nästa vecka.


Signe har varit piggare idag och gladare nu på kvällen. Hon blir extra glad då vi sjunger för henne. Vi lägger henne på golvet för hon ska vända på sig men icke. Lägger henne då på magen och vill att hon ska krypa men inte det heller. Det kommer väl då det kommer. Hon fick pyjamas och sen fick hon sitta i barnstolen och då hon tröttnade på det fick hon sitta hos er pappa och mysa. Hon fick sen mat och det var lika segt, kanske inte riktigt, som igår. Förut så somnade hon då hon ätit ur flaskan men inte nu. Nu ligger hon vaken och sen får jag försöka somna henne i famnen. Kanske hade det gått bra om jag lagt henne i sängen men jag vet inte. Er mamma kollade igenom lite på hårddisken som jag spelat in innan vi gick och la oss.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards