Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Käre Gabriel och Valdemar 28 sept

Av Carina - 28 september 2010 10:00

  

Signe skrek bara till två gånger i natt och det var 40 minuter innan vi skulle gå upp. Då vaknade er pappa och gick upp. Han känner sig lite stressad över att vi inte hinner iväg i tid. Han eldade, fixade med släpet och hängde tvätten som jag skulle ha haft gjort igår. Han öppnade dörren in till oss halv sju då klockan skulle ha ringt. Han hade satt på radion så vi skulle vakna. Det gjorde vi och han kom in och hämtade Signe. Er mamma var tvungen att väga mig igen, jag hade ju gått upp 1,5 kg då vi var hos er farmor och farfar… men det var ett kilo mindre nu. Det kändes mycket bra. Frukosten var klar och vi åt tillsammans alla tre. Det är inte så vanligt på vardagarna. Signe lider inte så mycket som hennes mamma av att gå upp tidigt.


Vi kom iväg en kvart före sista avgång. Det var lika fint väder idag och dimma. Signe somnade och vi pratade. Er mamma läste på familjeliv om en som hade tre ägg i frysen. De tog upp alla tre och tinade dem och valde de två som var bäst. Alltså slängde de det ena. Vi kanske också får göra så, för ska man tina upp ett så överlever inte det och vi har beställt flygbiljetter… då får man göra allt från början igen. Så det bestämde vi… sprutan kommer att komma i slutet av veckan eller i början av nästa. Har sen också beställt andra piller från en tjej som inte ska göra mer äggdonation och hade fler piller kvar. Då klara jag mig med mediciner tills vi ska till Riga.


Då vi kom till Sundsvall sprang jag in på Coop och handlade blöjor innan er pappa åkte. Så jag slapp asa på dem. Då han körde gick Signe och jag in på Ikea och åt frukost. Då vi ätit började vi gå runt på Ikea. Er moster ringde och jag pratade länge med henne. Det var kul, vi pratar inte så ofta med varandra. Då kom jag på att vi glömt Signes leksaker hemma… så jag fick köpa två saker till henne och två haklappar. Vi gick sen till Birsta city, ska handla kläder till henne.


Det blev mycket kläder till henne, lite mer leksaker och så ett skärp till er mamma. Jag hittade även en barn bärplockare, hade inte sett någon sådan tidigare. Köpte mat till Signe på Pressbyrån och så fikade vi tillsammans på fiket. Er mamma fick en salamibrie macka och lite te. Skrev lite i bloggen och läste lite tidning. Signe lekte med sina leksaker. Vi gick lite mer innan vi gick tillbaka till Ikea och tog en tur till. Nu vet vi vad vi ska visa pappa då han kommer. Vi satt på fåtöljavdelningen i var sin fåtölj då er pappa kom och hämtade oss. Vi gick och åt och sen tömde vi Ikea… kanske inte helt men plånboken i alla fall. Ändå fick er mamma inte allt jag ville ha.


Det blev en snabbis för att kolla duschhörnor innan vi åkte till hotellet. Er mamma och syster gick in först, er pappa skulle sätta släpet på jobbet. Signe var så trött men somnade fem minuter i bilen och det räckte väl. Det var full fart på henne. Hon fick ny blöja men inom några minuter hade hon bajsat. Så jag tog bort det och hon fick ha samma blöja men det dröjde bara någon minut så hade hon bajsat igen. Bytte nu blöja och hon kunde knappt hålla sig stilla. Hon kryper bakåt på rygg… kröp mer än en meter… i sängen. Hon fick en ny pyjamas idag och hennes med långa ben på är i tvätten så det blev en ny. Till slut efter att hon lekt färdigt fick jag i henne lite välling och hon somnade.


Er mamma är på så dåligt humör nu för tiden… jag hugger på allt. Så fort det inte går min väg hugger jag. Jag vet inte varför, känner mig pigg och glad. Nu när vi ska bestämma om badrummet blir jag sur och tvär då er pappa inte vill som jag. Likadant var det igår på Ikea då jag hade fina förslag som bara er pappa sa nej till. Han har säkert rätt, han tänker efter mycket mer än er mamma men ändå. Jag hoppas det går över snart för jag vill inte vara så här. blir också så sur på er pappa då han jämt är för trött eller för hungrig. Jag känner att jag kan lita på er pappa jämt men ibland så blir han lika barnslig som er mamma och då blir jag surare. Vi sitter väl båda två i sandlådan och slänger grus på varandra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards