Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Käre Gabriel och Valdemar 30 okt

Av Carina - 30 oktober 2010 10:15

Det blev ingen sovmorgon. Signe är förkyld och snorar så hemskt på natten. Har varit vaken några gånger och så vaknade hon tidigt. Då hämtade er pappa in henne och vi sov en stund till. Det är ju lite övning för er mamma och pappa då Signe inte har något andningslarm då hon sover hos oss. Vi vägde oss och det gick riktigt bra idag. Vi har nu gått ner nästan 20 kg tillsammans. Vi har inte så mycket kvar till våra mål, ca 4 kg. Er mamma hade gått ner ett kg på en vecka och er pappa 1,5 kg, inte illa. Ändå gör vi inte så mycket för att gå ner i vikt. Vi har slutat med kakor och godis mitt i veckan. Er mamma hade tagit fram bullar i torsdags då er pappa kom hem efter att ha varit borta i tre dagar. Fika mitt i veckan sa er pappa? Så er mamma stoppade in dem igen. Er pappa äter mer nyttigt på lunchen. Vi äter inte heller färdig mat längre, det gjorde vi jämt förut. Nu lagar vi mat och vi bakar kakorna själva. Er mamma rör sig mer men det gör inte er pappa. Vi försöker i alla fall promenera en gång per helg, det ska bli mer av det då vi är klara med badrummet.


Vi åt frukost och sen kapade er pappa kakel bitar, de sista av det vita i badrummet. Då det var klart åkte han till stan för att handla teknikprylar till boxen och förstärkaren. Han ska också handla en dvd/cd spelare och det har er mamma längtat efter. Vi kan inte se film förutom på datorn. Er mamma fick ju Morgan Pålsson i födelsedagspresent men vi har inte sett den ännu.


Signe och jag var hemma. Er mamma lade ut massa i denna bloggen. Jag har ju skrivit alla inlägg till i början på augusti men inte lagt ut dem. Det var för jag inte hade skrivit klart i mars men nu när jag gjort det lägger jag ut hur mycket som helst på en gång. Det tar dock lite tid för dator är lite seg. Har dessutom idag rensat bort massa bilder. Har många bilder på flera ställen och det är ju onödigt och tar bara en massa plats.


Vi åt lunch då er pappa kom hem. Signe satt hos mig i köket och var med då jag lagade pizza. Hon fick lite tilltugg så hon höll sig glad hela tiden. Jag bakade också en äpplekaka som vi kan äta i helgen. Er pappa pratar oavbrutet om tv teknik nu och er mamma är så trött på det. Hoppas det blir bättre… efter lunch satte er pappa upp kaklet och efter fikat satte han även upp fondväggen. Vi har kommit överens om att vi ska laga mat tillsammans på lördagar och att vi inte ska bygga längre än fyra. Det går inte så bra men det är bra att ha det som mål. Nu sa er mamma att han skulle sätta upp fondväggen. Så då fick jag laga maten. Idag blir det fläskfilé med paprika röra och det verkar mycket gott. Det ska bli så skönt att få upp allt kakel i badrummet.


Maten var fantastisk god. Det kommer vi att göra om. Vi gör ju som Tina, vi tog bort mögel osten som vi inte gillar och hade feta ost istället. Vi ska ge osten till grannarna istället om de gillar den. Er pappa sa då vi åt, jag vet att jag är partisk men nog är väl Signe ovanligt söt. Vi tycker ju hon är det sötaste som finns och hon har börjat med en ny flin min. Hon är otroligt söt och nog är hon ovanligt söt för att vara ett barn. Alla barn är ju faktiskt inte så söta. Er mamma var så orolig för att vi inte skulle få ett sött barn men det hade jag inte behövt oroa mig för.


Det blev tv och mys sen på kvällen. Er mamma hade letat upp våra Halloween ljusstakar och vi har tänt dem. Vi fikade också kaka som er mamma köpte igår. Det är en chokladmuffins med något vitt ovanpå och så en spindel i plast. De gör roligt fika på Törners. Er mamma kunde inte låta bli.


Vi diskuterade vårt kommande Riga besök. Er mamma undrade om hur er pappa skulle reagera om det blir två denna gången med. Han verkade inte så skrämd av det men han är mer orolig för att det inte blir något. Er mamma sa att jag har hela tiden tänkt att det ska gå vägen men häromdagen kom en tanke upp. Jag har blivit gravid direkt två gånger och varför skulle det då gå så bra igen denna gång? Jag har inte tänkt tanken tidigare att det skulle gå illa.

Sätter man in två då känns det ändå som om man har dubbelt så många chanser. Så är det inte men det känns så. Även om det skulle bli så som det blev nu med Valdemar är det ändå bättre att det är en kvar än ingen. För sätter vi bara in ett så finns det bara en chans. Vi är ju helt överens om att vi ska sätta tillbaka två om det går. Ska kolla med kliniken hur man gör, om man tinar upp alla tre eller bara två först och ser hur det går för dem.


Vi ska troligen sova två nätter i Riga, via Coop. Det är billigare att bo där två nätter än här i Sverige. Er pappa ska på chefsträff sen onsdag - torsdag men han kommer väl dit på onsdag kväll om det nu är så att vi ska dit den 23 november som är planerat. Kanske ska vi åt bil ner dit? Vi får sen den 12 november hur det blir. Det känns i alla fall spännande och det tycker ju både er mamma och pappa. Fast det retar er mamma lite då jag blivit så smal… jag brukar ju inte gå upp så mycket då jag är gravid men det gör jag kanske denna gång bara för det. De andra gångerna har jag verkligen försökt gå upp i vikt men utan resultat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards