Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Käre Gabriel och Valdemar 30 nov

Av Carina - 30 november 2010 12:15

Er mamma har sovit oroligt i natt. Inte nog med magsjuka så håller jag på att bli förkyld igen. Små hostar hela tiden och det kliar i halsen, var uppe en gång och snöt mig så jag kunde få luft. Signe har också sovit oroligt. Har varit uppe flera gånger och gett henne nappen men hon ville inte ha den utan sov bara oroligt. Så de sista gångerna lät jag henne gnälla lite. Då er pappa gick upp somnade er mamma om rejält. Då han kom tillbaka gick vi upp… eller er mamma tog medicinen och Signe hamnade i sängen. Då jag tar vagitorierna ska jag ligga en stund, ju längre ju bättre och då är det ju bra om Signe är hos mig redan så jag kan ligga där och mysa med henne.


Till slut var Signe hungrig och vi gick till restaurangen. Signe fick gröt och det fick er mamma med. Hon åt även en skorpa men då jag tog fram en clementin så släppte hon den och började tjoa. Det gillar hon verkligen. Då vi kom tillbaka somnade hon nästan direkt. Hon låg på golvet ett tag och kollade in sig själv i spegeln. Vi har för lite speglar hemma, hon är otroligt fascinerad av speglar. Idag skulle vi på lunch med en gammal kollega till er mamma. Så vi packade ihop oss och gick till busshållsplatsen. Då vi kom dit gick bussen precis så vi gick två hållplatser bort och hoppade på bussen.


Eva mötte oss i receptionen och vi skulle upp på ovanvåningen och äta. Hissen var trasig men vi letade upp en ny. Er mamma blev bjuden på mat och jag värmde mat till er syster. Hon åt och sen satt hon i vagnen och tjoade. Personalen från köket kom ut och tittade för de hade hört henne. Hon flörtade så med Eva och hon fick sitta hos henne och mysa en stund. Det är kul då folk tycker att er syster är så söt. Eva skulle på mötet och er mamma och syster gick ner till stan. Vi tänkte åka bussen direkt men det var så kallt så vi gick in på gallerian en sväng. Hittade då riktiga jul gardiner som vi köpte. Köpte också lussebullar till piller dags i eftermiddag. Det var fullt på bussen tillbaka så er mamma kunde inte betala. Signe satt och flörtade med en annan mamma och vips föll hon över kant. Då sov hon, så er mamma bäddade ner henne. Vi gick av två hållplatser för tidigt och gick hem så hon kunde få sova rejält.


Då vi kom hem vaknade hon och ville inte sova mer. Er mamma mår bättre idag, tack och lov. Hon fick lite fika och sen provade jag och lägga henne men icke. Hon fick lite mer och äta och till slut somnade hon i mitt knä. Så er pappa fick smyga in då han kom hem. Er mamma tog en dusch och sen gick vi till restaurangen och åt. Eftersom er mamma hade ätit rotmos innan på dagen så tog jag en räckmacka. Den kostade 139 kr precis som er pappas mat men oj så stor den var. Det gick inte att äta upp och ändå hjälpte Signe till men att äta räkor. Då vi ätit klart gick vi tillbaka till rummet och vilade oss lite.


Vi skulle vara hemma hos Mari och Per vid sju så vi packade ut oss i bilen. Signe somnade precis så vi backade ur parkeringen. Deras hus är ju nästan helt klart nu. De har flyttat in i ett hus som är i bättre skick än er mammas och pappas. Vi gick husesyn och det var jätte fin där, vi var sugna på att bygga ett likadant hus men valde ett annat. Vi fikade och Signe lekte på golvet. Hon fick sen välling och somnade som en stock. De ska ju ha barn i sommar och hade lite frågor. Tiden gick fort och vi körde hem. Er pappa ska ju jobba imorgon. Signe har ju sovit i två omgångar nu så hon ville inte somna direkt men somnade efter en stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards