Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Käre Gabriel och Valdemar 25 dec

Av Carina - 25 december 2010 16:15

Signe var vaken några gånger i natt och er mamma går upp. Nu kan ju faktiskt er pappa lika gärna gå upp, han ska ju inte jobba. Så då hon väl vaknade vid åtta tiden så var er mamma trött. Er pappa gick och hämtade henne och så fick hon en ny leksak med sig för att leka med. Er pappa och Signe gick sen upp och tände i brasan och fixade frukost. Vi brukar äta frukost precis innan lunch men nu är vi uppe några timmar tidigare och det gör ju inget. Dagen blir ju lite längre, vi lägger oss ju i och för sig tidigare.


Farmor kom in, hon hade förlagt sin ena julklapp. Vi hittade den under soffan. Vi tog det lugnt på morgonen. Er mamma skulle göra melodikrysset men då strejkade datorn… men vi fick igång den igen men lyckades inte med många frågor så vi gav upp det. Signe sov en stund och hon har mycket sömn att ta igen. Det är lite stökigt här nu. Er mamma har ändå försökt hålla i ordning men efter julklappsutdelningen igår så orkade jag inte. Får ta tag i det efter lunch. Signe vaknade 11.28 och det var lunch halv tolv. Farmor kom upp och undrade om vi behövde äta här men då hade dockan precis vaknat.


Efter lunchen tog vi en tur med pulkan. Er syster bara älskar att åka pulka. Så vi klädde på henne, nu är det inte mer än -6 grader men det blåser lite. Hon skriker och tjoar där bak, man får inte stanna då blir det liv i luckan. Vi gick in till gäststugan, vi tänkte piffa till den lite. Så vi skulle kolla vad det fanns där. Vi gick hela rundan och där är det nerför och det gillade Signe. Vi måste köpa en större pulka hit så vi kan åka tillsammans med henne. Då vi kom in så somnade er syster, er pappa gick för att hjälpa er farfar. Han kom sen tillbaka och väntade på att er syster skulle vakna så han kunde ta en tur med skotern. Det låter så i huset, det skakar då han kör ut den så jag ville inte att Signe skulle sova. Det var första gången er pappa körde skoter denna gång vi varit uppe. Hade vi inte haft Signe hade han kört för längesen. Förut då vi varit upp har vi varit ute varje dag.


Vi var och åt middag hos er farmor och farfar och sen gick vi in till oss. Förut var vi jämt kvar och drack kaffe. Det gör inte er farmor och farfar i vanliga fall men då vi ville ha så drack de också. Nu känns det bra att gå hem efter middagen och ta det lugnt hemma hos oss. Er pappa eldade lite i kaminen och er syster satt framför på golvet och lekte med sina julklappar. Hon somnade och er mamma och pappa kollade på tv innan vi gick och la oss. Det är så tyst och skönt här och er mamma trivs så bra. Denna gång skulle jag kunna stannat här i veckor känns det som. Kan det bero på att er mamma är så trött på att det hela tiden ska byggas och vi aldrig blir klara?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards