Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Käre Gabriel och Valdemar 26 dec

Av Carina - 26 december 2010 16:15

I natt har Signe sovit igen… hon la sig halv sju och vaknade halv nio. Visserligen var hon vaken vid sex men då hördes hon trött så vi lät henne ligga och hon somnade om. Det var skönt att hon fick sova ut ordentligt. Hennes problem är att hon är så social och inte vill missa något fast hon är så liten. Vi fick ju också sova länge, er pappa var och hämtade henne och vi mös en stund innan de gick upp och eldade. Det är deras grej i stugan. De går upp och han byter på henne och sen sätter han henne på golvet och så sätter han igång kaminen. Hon älskar att vara med då vi tänder kaminen eller kakelugnen, det är väl spännande.


Vi åt frukost och det var skönt att vi bestämde att vi skulle stanna en dag till. Er pappa har varit duktig och varit iväg så mycket denna gång. Nu var han inne hos oss hela förmiddagen.  Vi spelade kinaschack, vi började innan lunch. Er pappa tar så lång tid på sig, han tänker hur länge som helst så er mamma fick ha en sidosyssla. Då vi kom in till lunch hos er farmor och farfar sa de att de skulle åka till Dorotea med er pappas morbror efter lunch så då bjöd vi in oss till er pappas moster på kaffe. Vi gick först in till oss och spelade klart kinaschacket och er mamma vann naturligtvis…


Signe somnade och då hon vaknade klädde vi på oss och gav oss iväg. Vi åkte skoter upp till dem och er syster gjorde inte en min då skotern startade fast hon satt på den. Hon satt framför er pappa och vi körde jätte långsamt. Det känns inte så säkert att köra med skotern och ha henne på, hon ska åka i pulkan bak istället. Vi kom för sent till kaffet men vi fick lite fika. Signe fick risgrynsgröt för vi hade glömt mellanmål till henne och då hon ätit lite så kräktes hon upp allt och lite till. Nu igen… hoppas det inte har med skoter turen att göra utan det är för hon äter för mycket. Vi ska nog minska hennes portioner igen och se om det hjälper. Vi fikade klart, Signe får mat då hon kommer hem. Pratade med dem lite och försökte få dem att äta lunch hos oss då de kör hem men de vill inte. Så nu skiter vi i det, de kör förbi men vill inte köra in om. Det är ingen som vill komma och hälsa på oss.


Vi körde hem och Signe gjorde ingen min nu heller. Vi hann vara hemma en stund innan vi skulle in till farmor och äta middag. Idag blev det kotletter och att de aldrig lär sig att jag vill ha sås. Kotletter och potatis med lite sky… torrt som öken. Idag stannade vi kvar och drack kaffe. Vi ska ju åka hem imorgon och vi har inte druckit kvällsfika där ännu någon dag. De tycker att de är synd att vi åker men de förstår att vi måste. Då vi fikat gick vi upp och vi började packa ihop en del men Signe somnade direkt nästan och sen kollade vi lite tv och duschade och kollade tv igen. Somnade sen gott utan att ställa klockan till imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards