Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Käre Gabriel och Valdemar 29 dec

Av Carina - 29 december 2010 16:30

Idag vaknade er mamma 09.38 och det var helt tyst. Hela familjen sov, plötsligt hörde jag Signe. Kanske var det hon som väckte mig. Vilken sjusovarfamilj vi är, Signe var vaken vid sju och er pappa gav henne nappen och hon somnade om. Tur att Helena inte skulle komma på förmiddagen. Vi gick upp och åt frukost, Signe var ju hungrig. Först vägde vi oss, er pappa hade gått ner som vanligt men inte er mamma. Jag hade gått upp sen sist men nu har jag väl gått upp det som jag förlorade då var magsjuk. Så trots vi äter mycket gott nu hade er pappa gått ner i vikt och er mamma inte så precis gått upp, otroligt.


Efter frukosten började vi jobba. Er pappa i badrummet, han fogde igår och idag ska det rengöras. Er mamma gick upp och dammsög och torkade golvet. Det var verkligen behövligt. Fast Signe hade sovit så länge så sov hon igen. Hon satt först och lekte länge inne på sitt rum men sen sov hon en stund. Då ringde May Gull och tackade så mycket för presenterna. Hon tyckte att Signe var så fin på alla bilder. Nu är Signe lite bättre på att krypa, eller hasa sig. Hon drar sig framåt med händerna om hon behöver men helst kryper hon bakåt eller runt.


Då Signe vaknade åt vi lunch och sen gick er pappa ut och skottade. Er mamma tänkte städa nere men Signe var inte på humör idag. Hon ville ha sällskap men jag lyckades städa lite i alla fall. Till slut tog jag på henne och körde ut henne i vagnen till er pappa. Själv hoppade jag i badet. De kom in och jag gav henne gröt. Hon var så trött att hon knappt orkade äta. Fick i henne fikat och la henne. Hon somnade direkt och er pappa var i badet men kom upp innan jag åkte. Jag stressade till flyget och kom för sent men det gjorde inget för det var planet också en halvtimme. Jag ringde till Maria och pratade lite jobb och skvaller. Till slut landade Helena men sen fick vi vänta länge på bagaget. Det var mycket skidor som var med. Vi körde till Ica en sväng på hemvägen.


Hon hade julklapp med både till oss och Signe. Signe fick fina kläder och vi en lykta. Vi har redan en men denna ska vi ha inne. Er mamma började med maten, er pappa kollar upp kamera nu på nätet. Så det var det första han sa då vi kom, ska vi köpa den? Vi åt mat och Signe visade sig från den härliga sidan. Hon verkar gilla Helena. Hon ville inte sova men till slut så somnade hon i alla fall. Vi kollade på Bonde söker fru. Det var meningen att Mona skulle komma förbi men det blev annat emellan så vi ska försöka träffas imorgon. Vi fikade då er pappa var klar i badrummet och sen kollade Helena och jag igenom vad vi skulle kunna handla till nyår. Vi ska ha tapas och vi kollade lite recept. Klockan blev mycket innan vi gick och la oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards