Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Käre Gabriel och Valdemar 30 dec

Av Carina - 30 december 2010 16:30

Signe sov länge idag med, er mamma vaknade tjugo i nio men Helena sa att hon hade varit vaken sen kvart över åtta. Vi gick upp till Helena och skulle väcka henne men hon var redan vaken. Vi åt frukost och sen gjorde vi oss klara och åkte till stan. Vi var först på Ica och handlade. Er pappa var på jobbet idag, han behövde gå in och jobba lite innan årsskiftet. Er mamma hade skrivit en lapp vad vi skulle handla men glömde den hemma. Vi handlad ändå och hoppades att vi inte glömt något. Piggelin kunde vi inte köpa för den skulle ju ha smält, eller kanske smält i bilen.


Vi träffade Mona på Törners där vi skulle äta lunch. Vi kom dit först och började äta, efter en stund kom Mona. Vi åt lunch och pratade lite strunt. Hon följde sen med oss men gav upp vårt långsamma tempo och stressade vidare. Signe var så trött redan då vi var på Törners så hon somnade i vagnen utan protest. Vi shoppade lite på rea och er mamma hittade en nyårs blåsa. Då vi kände oss klara började det snöa, stora fina flingor. Vi hittade en lampa er mamma vill ha i köket. Nu ska vi bara övertala er pappa för han tycker vi har en fin taklampa som han vill ha i köket men den gillar inte er mamma.


Då vi kom hem fikade vi och sen somnade loppan. Helena och jag började med maten inför morgondagen. Vi gjorde även lite mer julgodis. Signe sov som en stock och till slut sa jag till er pappa att han fick öppna dörren så hon skulle vakna. Hon hade sovit i nästa tre timmar. Visserligen behövde hon det men när somnar hon ikväll då? Er pappa har kopplat in duschen idag, han har satt silikon så nu skulle man nog kunna ta en dusch. Han har kopplat in alla vattenkopplingar i tvättstugan så han har gjort lite nytta då vi varit borta.


Vi åt mat och sen fortsatte Helena och jag med tapas inför morgon dagen. Signe hon låg på golvet. Nu drar hon sig fram då hon ligger på magen. Jag flyttade undan en flaska med vatten så hon inte skulle kunna ta den men vips var hon där och välte den. Det gick dock bra men hon blev arg på den då den rullade iväg. Så hon tar sig mer och mer framåt. Hon sitter ofta och lutar sig framåt men har ett ben i vägen men ibland trillar hon över på mage men det vill hon inte heller. Nu kan hon även dra sig fram sittande… er pappa skulle natta henne men det hade inte hon tänkt. Det slutade med att hon först låg hos er pappa, sen hos er mamma och till slut hos Helena. Hon är för social för att gå och lägga sig, tur att hon sover länge på morgonen i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards