Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Carina - 4 januari 2011 17:30

Det är så härligt när er pappa är hemma så här länge. Jag tror nästan vi skulle kunna vara hemma båda två utan att tröttna på varandra. Någon måste ju tjäna pengar och det får vara er pappa nu. Er mamma upptäckte igår att jag skulle till tandläkaren idag och hade satt klockan på en extra ringning så jag inte skulle missa det. Efter frukosten fick er pappa gjort lite innan er mamma fick åka till stan.


Jag var hos tandhygienisten och jag fick ris och ros men allt var bättre än förra gången. Det är ju inte så konstigt för förra gången var Signe ganska nyfödd och jag kunde ju knappt borsta tänderna då jag var gravid. Jag ska bli kallad igen i juni och då ska jag även till tandläkaren. Det är alltid skönt att få putsa och slipa på tänderna, man känns så fräsch i munnen. Er pappa hade lunchen klar då jag kom hem. er mamma var trött idag men er pappa var på hugget. Han höll till i toan hela dagen. Er mamma vilade sig i form, för imorgon får vi ju nya gäster. Jag ringde till barnmorskan och ville ha p-piller men hon ville att jag skulle ringa till gyn mottagningen istället. Jag gjorde det men kom inte fram på deras telefontid men lämnade meddelande. Jag vet ju inte hur mensen tänker göra denna gång. Den brukar ju vara tidig men man vet ju inte. Enligt normal tid ska den komma nästa vecka men som sagt det kan man inte lita på.


På eftermiddagen fick er mamma ett spel. Vi är riktigt lortgrisar, ingen städar och vi har saker precis överallt. Jag tvingade ut er pappa och syster i snön, hon måste ju få komma ut någon gång per dag. Er mamma kan inte göra saker utan att bli avbruten hela tiden. Då er pappa bygger har jag Signe och då jag gör något har jag också Signe. Nu blev jag sur och slängde ut dem och så satte jag på mig med mp3 spelare och röjde i tvättstugan. Det är konstigt att här kan man städa varannan dag och ändå är det fullt med skit och sådant som inte ska vara där. Nu rensade jag ut saker igen, då jag var klar där började jag i hallen. Det är också ett ställe som retar er mamma. Det är så mycket skit där så man hittar inte kläder och skor, det enda som ska vara där. Nu blev det bra och jag gick ut med mycket skit till garaget. Er pappa frågade lite senare på kvällen om er mamma inte gillade att röja? Jo, det är en av er mammas favorit sysselsättningar. Varför blir du så sur och tvär då? Jo, för er mamma tröttnar på att det alltid blir så. Bäddade rent i sängen och så tvättade jag flera maskiner tvätt. Det känns mycket bättre då det är klart.


Idag har Signe fått kall mat och det är mycket bättre för hennes tand. Nu äter hon utan att skrika men då hon skulle somna så vägrade hon först ta nappen. Er mamma tänkte att hon kan ju inte få Alvedon varje kväll så vi ska försöka kämpa idag. Hon var ledsen och spottade bara ut nappen, hon skrek sig till sömns. Jag provade alla möjliga sätt men till slut var det tvungen att ta henne i ett grepp och hålla fast henne. Hon gillar att man vaggar henne, alltså hennes mamma gungar sig fram och tillbaka. Så till slut somnade hon, hoppas tanden tittar ut snart så det kan bli som vanligt igen. Vi känner ju inte igen vår matglada dotter. Det var er pappa som la Signe idag och då hon såg er mamma ville hon bara till mig. Så jag provade men det gick inget bättre så sen gömde jag mig i tvättstugan så hon inte skulle se mig och till slut sov hon.


De har börjat sända alla Bond filmer på Tv4+ och vi såg den första idag. Er mamma har aldrig sett de äldsta Bondfilmerna så det var kul. Det har varit en lugn mellandag idag. Signe har fått sova hemma och hon har nog tagit igen lite sömn. Vi har ett socialt barn som inte vill sov så det händer saker men är hon bara hemma med mamma och pappa kan hon lika gärna sova igen…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards