Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Carina - 14 januari 2011 23:15

I natt sov er mamma som en kratta. Jag var så orolig över Signe och hennes kräkningar. Undra om jag vaknar av att hon kräks eller? Så jag vaknade hela tiden, hade dessutom ont i halsen och det var allmänt illa med er mamma. Ögonen värkte också, det är det värsta med gråtkvällar. Vi gick i alla fall upp i tid idag för vi ska till bvc. Så jag fick väcka Signe för hon sov som en stock även om jag öppnade dörren. Jag hann äta frukost innan henne.


Vi packade och åkte iväg, ändå kom vi lite sent. Nu har Signe passerat 10 kg och är 77 cm lång. Hon är fortfarande lång och tjock för sin ålder. Det är svårt att tänka sig på hennes storlek att hon är född 6 veckor för tidigt. Sköterskan tyckte hon hade utvecklats mycket bara sen vi sågs sist. Då förflyttade hon sig bara bakåt men nu går det framåt i en jäkla fart, dock ofta sittande. Hon sa att alla barn inte kryper. Hon undrade om hon stod, vet inte sa er mamma för vi fick order av doktorn att inte öva stående med henne. Nu fick vi det och hon stod då sköterskan ställde henne upp. Hon har ingen balans utan trillar direkt då man släpper henne. Er mamma berättade att hon var krasslig och hon lyssnade på hennes lungor men det lät bra så det sitter väl i näsan. Det var ingen fara och hon berättade att för att få upp immunförsvaret behöver man vara förkyld en 9-10 gånger per år och det var varar i en vecka per gång. Det betyder att man är sjuk nästan en gång i månaden… barnen bygger ju själv upp sitt immunförsvar. Det är väl det er mamma också gör för jag är sjuk varje gång Signe är sjuk om inte oftare. Då vi gick ut träffade vi lilla Hugo, Signes kompis och han hade blivit lång.


Vi åt lunch med er pappa och sen följde vi med honom att ta kort på Expert, han behövde till sitt skoterbevis. Vi gick sen till Nordea för er mamma har ju tappat bort koden till min dosa för postgirot och nu har vi ju bestämt att det bli dansbandsfest. Hon hjälpte mig och det kommer en ny kod hem i brevlådan. Nästa anhalt var Swedbank, vi ska betala sprutan till Riga. Det är ett utlandskonto och så ska det betalas i euro. Vi hade tänkt oss lite sällskap så vi kunde fika efteråt men ingen hade tid så vi åkte hem istället. Signe fick mellis och er mamma tog sen en kopp te då hon somnat till skidskytte.


Då er pappa kom hem satte han toaletten på plats så nu är den duglig igen, läckan är löst och nu är det lugnt. Nu är det mest städning kvar i toan. Er mamma hade tagit fram kyckling med då jag skulle gör vid den så var den helt vit och svartprickig så jag slängde den. Tog ett kort på den först för jag ska skicka in till kronfågel och visa. Tog sen telefonen och beställde pizza och lövbit. Det blev hämtmat idag och det var gott. Er pappa hade dukat och klart då jag kom hem. Han och Signe hade varit och jobbat i toan innan dess men sen var det nog med byggande idag. Vi kollade på tv, Signe somnade och sen somnade vi. Er mamma är trött idag… så är det om man inte sover på natten.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards