Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Carina - 25 januari 2011 10:00

Er mamma fick ett sms av er pappa att han sen klockan fyra fått vara frisk… och hade kunnat äta frukost. Kan just undra vad han fått? Vi kokar ju bara vattnet i vattenkokaren nu från kranen för det är så mycket kalk i vattnet vi hämtar från er pappas jobb. Vi orkar inte rengöra vattenkokaren flera gånger i veckan. Det ska ju räcka men både han och Signe är ju dåliga i magen. Fröken hade bajsat ner sig i morse och jag kan inte ge henne katrinplommon, eller vågar inte. Efter frukost satt Signe och lekte och er mamma började röja på köksbordet. Vi ska till er mammas gamla jobb och äta lunch med Maria idag.  


Er mamma hann plocka undan lite men inte så mycket som jag hade tänkt. Mitt mål var ju att tömma köksbordet men det får bli då jag kommer hem. Er pappa kommer ju inte hem förrän vid sju så vi har gott om tid på oss. Idag var det underbart väder -12 och strålande solsken. Vi åkte i god tid och fick sen sitta och vänta då alla hade möten men det gjorde inte så mycket. Er syster var trött, hon blev ledsen då vi satt där och säkert hungrig också. Man kan ju inte säga till henne att det vore bra om du sov en stund för vi ska åka bort. Men jag försökte roa henne så gott jag kunde. Till slut hade de haft möte klart och vi kunde komma in i matsalen. Er mamma hade tagit med hennes bärbara barnstol och den kom till väl pass här. Er mamma träffade flera andra gamla kollegor och det var trevligare än att vi bara träffades på stan. Vi åt och pratade och de berömde vår söta dotter. Maria skulle iväg på möte efter lunch så vi gick iväg till biblioteket.


Signe somnade nästan direkt och hon sov då er mamma fixade lånekort och lånade böcker. Det fanns bara korttids lån och då fick man bara låna till nästa dag kl 10 och det är 100 kr i förseningsavgift per dygn… så de vill man inte missa att lämna tillbaka. Hon sov gott då vi gick ut så vi tog en tur i det fina vädret. De har ju spolat en isbana uppe på campus så er mamma var dit och kollade. Hon sov säkert en halvtimme i vagnen och er mamma väckte till slut er syster för att vi skulle få åka hem. Vi skulle handla på vägen hem men då vi var på väg hem så ringde värderingsmannen. Han frågade om vi var hemma om en timme och er mamma sa ja. Visserligen hade vi hunnit handla men det var ju inte helt på topp hemma så vi körde hem direkt. Er pappa sov och var het som en kamin. Han måste ha feber så han fick ligga kvar där. Er mamma städade undan slängde ner allt i en kartong… och i lådor.


Er pappa lyckades ta sig upp då värderingsmannen kom. Idag gjorde han en riktig värdering, förra gången var han nog mest där för att se om vi byggde och att vi byggde i rätt pengaklass. Nu gick han grundligt igenom huset och kollade överallt. Samtidigt som han var där ringde forskaren från Stockholm som er mamma ska bli intervjuad av. Jag skulle ringa tillbaka och då han tittat klart på huset lämnade jag över honom helt till er pappa. De gick då ut till garaget, friggeboden och boden och tittade. Jag ringde tillbaka till henne och hon berättade lite om hennes forskning men er mamma är mest intresserad av att vara med och påverka och göra äggdonation synligt. Vi ska vara med i någon studie och hon ska följa oss nu när vi gör nästa försök. Jag kan ju senare återkomma men mer om vad studien handlar om. Vi pratade lite om när vi skulle träffas och hon skulle återkomma med tid och dag. Er mamma kan ju nästan när som helst.


Er pappa kom in igen och värderingsmannen var överväldigad av vårt bygge och att vi dessutom hade byggt det själva. Han tycker vi har en sådan härlig tomt men utsikten och att vi har rådjur som springer på tomten. Han mindes kakelugnen sen han var här för ett år sedan. Er pappa däckade igen och er mamma gjorde mat, till er mamma och syster. Er pappa sov och kan inte äta mat idag. Efter maten så fick er pappa lägga sig på golvet med Signe så er mamma kunde åka och handla. Vi har ingen mjölk och er pappa kommer inte att orka handla imorgon. så er mamma skyndade sig och handla och se låg och satt  kvar där jag satt dem då jag åkte. Er pappa gick genast och la sig och er syster och mamma läste böcker i soffan. Hon somnade till slut, nu sover hon oftast bara en gång per dag och det blir ju på eftermiddagen men idag sov hon ju inte så mycket och var uppe ganska tidigt.


Er mamma fixade blåbärssoppa till er pappa och så kollade jag tv och lekte med datorn. Jag eldade och hade en mysig hemma kväll. Jag läste inte i böckerna men jag kollade igenom innehållsförteckningarna i dem och de verkade passa mig. inte så mycket flum utan man kunde läsa om fobier på sidan den och om depressioner på sidan den. Det gillar er mamma och så var de på svenska. Jag kollade upp en distansutbildning i KBT på nätet och där fanns dessa böcker så jag ska köpa dem. De kostar ca 1000 kr men nu när jag väl känner att detta är något jag vill syssla med så tänker jag unna mig det.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards