Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Carina - 26 januari 2011 10:00

Er mamma sov mycket bättre än vad jag trodde jag skulle göra. När jag vet att jag måste gå upp och har en tid att passa kan jag bli lite nojig med sovandet. Vaknade dock då er pappa var uppe och drack. Vaknade innan klockan men låg kvar tills den ringde halv åtta. Er syster kände också på sig att det var något på gång för hon vaknade också då. Vi visste ju inte hur det skulle bli idag då vi inte vet hur det är med er pappa. Han sa dock att han vaknade vid fyra tiden och var en annan människa. Han kände att febern hade försvunnit och att han inte hade ont i alla leder längre. Han är ju inte pigg men det har vänt.


Vi åt frukost och sen la sig er pappa i soffan. Han tyckte själv att det var en framgång att han låg i soffan och inte i sängen. Vi ska i alla fall göra ett försök att jag åker till skolan idag. Jag måste ändå åka dit innan tio för att lämna igen böckerna jag lånade igår. Jag åt och drack en kopp te, tog en dusch och nu uppskattade er mamma duschen. För att hinna lägga sig i badet då man ska iväg på morgonen, eller förmiddagen är inte lika lätt som att ta en dusch. Packade ihop och åkte iväg. Tänk vilka skillnader vi har i vädret nu. I måndags var det +3 grader och lite regn, idag onsdag var det -24 grader och strålande solsken.


Jag var i verklig god tid. Lämnade igen böckerna och sen satt jag och tog en kopp te och lyssnade på mp3 spelaren. Såg mig lite omkring och försökte lista ut vem som också skulle gå denna kurs. Jag hade redan då jag lämnat böckerna kollat upp vart jag skulle vara någonstans. Gick upp i god tid och då var läraren redan där och jag gick in och satte mig. Helt olikt mig själv satte jag mig sidan om en annan tjej. Alla satt en och en och då tänkte jag nej, jag måste nog visa lite intresse så jag tog en bordskamrat. Det kändes ju helt okej för då hade jag automatiskt någon att ty mig till. Läraren var psykolog och KBT terapeut och jobbade halvtid på skolan och halvtid hade han praktik. Det känns bra att han är med i verkliga livet också. Han gick igenom grunderna i KBT och vilka uppvaknanden man fick. Allt jag gör kommer att påverka Signe… och alla andra jag umgås med också för den delen. Men hon är som ett oskrivet blad som vi ska uppfostra… oj, vilket tufft uppdrag. Som när hon sitter och äter och vips pruttar med munnen och maten är över oss alla. Då vill man helst skälla på henne men så ska man säkert inte göra, det bästa är väl att ignorera henne men hur? Eller då hon leker med stereon, ska man låta henne leka i fred och hoppas att hon tröttnar och inte bryr sig länge. Ibland tror er mamma att det skulle ha varit bättre om jag inte visste, att jag varit lyckligt ovetande. Det är i alla fall hur intressant som helt och er mamma är så glad över att jag kunde gå idag.


Jag ska beställa böckerna så jag får den till nästa vecka. För ovanlighetens skull så längtar er mamma efter att få läsa kurslitteratur. Det känns också bra att er mamma har börjat läsa böcker igen på kvällen, det slutade jag med då jag träffat er pappa och han inte kunde sova med ljuset tänt. Det var ju ren lögn för nu sover han hur bra som helst fast jag ligger och läser. Det kan ju underlätta om man är läs van. Böckerna är på svenska, vilket gör det mycket lättare och så verkade lätta att läsa. Det verkade mycket mer praktiskt inte så flummig men det får vi ju se då jag får dem. Er mamma gjorde även andra uppenbarelser idag. Ena gången vi satt och fikade sa er mamma, nu är det nog dags att gå upp. Det har aldrig hänt förut, er mamma lämnar sällan sällskap som är trevliga. Vad händer med mig? Jag tog dessutom även ovanligt mycket kontakt med folk på mitt egna initiativ vilket jag inte heller brukar göra.


Vi slutade lite för sent men er mamma kunde nog ha suttit där en timme till eller två. Det var så otroligt intressant. Då jag körde hem var det bara -14 grader. Er pappa hade klarat dagen bra men var nu helt slut. Han hade varit på bokbussen. Er mamma gillade inte att jag missade den men han hade inte lånat något. Vad skulle det vara? Du kunde väl ha frågat bok gubben. Ja, ja, de var där i alla fall och det visade sig att er mamma hade ett lånekort och Signe kunde tydligen inte få ett eget. Han hade inte hittat ytterkläderna från en början, er mamma hade ju gjort om i tvättstugan då han var i Sundsvall. Då han kom hem magsjuk var han inte så lyhörd på vad jag sa utan hade missat det helt. Det löste sig i alla fall.


Det visade sig att er syster hade fått ytterligare en tand idag. Nu kommer de fort, det är nere. Det är kanske inte så konstigt att hon är i olag hela hon. Er mamma undrade om er pappa också höll på att få tänder… kanske inte. Er mamma fixade mat efter det att vi snackat lite och myst lite. Signe blev så glad då jag kom hem och det var en härlig känsla. Er pappa hade gjort lite nytta idag men hade glömt att hänga tvätten. Er syster hade bajsat ner sig i sängen i natt igen. vi ska nog köpa andra blöjor för det verka som de inte håller tätt. Er syster hade bara sovit en halvtimma idag så hon var trött. Då jag väl la henne i min famn, en kvart förtidigt sjönk ögonen igen direkt. Men hon skrek likväl och kämpade för att inte somna. Innan hon somnade pratade hon med er farfar i telefon. Hon blir så glad då hon får prata med någon, eller höra någon.


Då Signe somnat åt er pappa lite kvällsfika och sen somnade han också. Där satt er mamma själv, kollade först lite tv och sen kom jag på att jag skulle baka bullar. Så det gjorde jag och klockan tio var de klara. Imorgon ska jag ta sprutan och har kollat med Lena så hon kan ta den. Ska bara ringa innan jag kommer. Får inte glömma bort att ta mediciner med mig till fjällen för jag ska börja med den på fredag. Kollade upp det nu och jag ska inte börja med piller från efter ultraljudet och det är ju på tisdag. Så var det nog ja… hade glömt. Er mamma tänker ofta på äggdonationen nu. Jag är så ambivalent. Samtidigt som jag är så säker på att jag kommer att bli gravid med tvillingar denna gång så är jag säker på att det inte blir något. Första gången gick det ju så bra så nu andra gången hade jag ingen tanke från början på att det inte skulle gå vägen. Nu är det inte gick vägen så är jag mer tveksam. Ändå är jag säker på att jag kommer att bli gravid. Jag säger ofta om jag blir gravid nu, jag ska sluta med det och säga när jag blir gravid.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards