Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Käre Gabriel och Valdemar 28 jan

Av Carina - 28 januari 2011 10:00

Vilken stökig familj er mamma har. Signe vaknade lite nu och då och er pappa var uppe och åt mitt i natten. Om inte det räckte så hade ju inte er mamma någon föräldrarenhet så jag kunde inte se om Signe andades. Jag fick förlita mig på att larmet inne i hennes rum fungerade. Det gick ganska bra men då tankarna kommer så är det svårt att få bort dem. Er mamma vet att jag inte ska gå upp så fort jag inte hör henne men då kommer tanken, om jag inte gör det så kanske jag inte kan få liv i henne. Det är väl ändå tur att jag är så pass trött så jag inte orkar gå upp hela tiden och kolla så larmet fungerar. Vid tvåtiden for snön av taket på den ena sidan och er mamma vakna av skredet. For in till er syster om hon skulle vakna men det gjorde hon inte, ändå hade hon varit vaken en liten stund innan. Hon sov som en stock och efter det låg er mamma och funderade. Hur var det, blinkade larmet? Hon var så tyst och er mamma försökte lyssna om det kom några ljud. Er pappa var också vaken och jag funderade på om han gick upp skulle han kolla. Samtidigt vet jag ju att larmet var på och att det är lugnt, det är mina hjärnspöken som är i full gång.


Till somnade er mamma och vi sov tills er pappa gick upp i morse. Klockan var då kvart över sju och er pappa ska ju jobba idag så han behöver ju gå upp tidigt. Vår stuga är ju inte så stor och vi har ingen dörr till Signes rum utan bara ett draperi så hon tjoade ju till direkt då hon hörde er pappa. Hon låg sen där och pratade. Så er mamma fick också gå upp och vi åt frukost tillsammans med er pappa. Han gick sen in till er farmor och farfar för att kunna sitta i lugn och ro då han hade telefonmöte. Signe och jag var hemma. Hon ville inte sova så hon fick leka på golvet. Er mamma packade upp lite och det är mycket mer i ordning här nu än vad det varit förut. Då har vi inte packat upp utan låtit allt ligga i sina väskor i ett hörn. Så det är mycket hemtrevligare nu. Jag diskade också upp frukost disken så det ser lite trevligare ut. Jag drack lite te och ringde till er mormor. Hon skulle precis äta frukost så vi hann inte prata så mycket. Provade ringa Ann-Catrin men hon var inte hemma och Anna hade inte tid. Hon ringde tillbaka sen och vi pratade lite om KBT.


Vi gick in till er farmor för att äta lunch. Det blev paltbröd, vit sås och bacon, Signe åt först med god aptit men sen skulle hon inte ha mer. Då fick hon äta själv. Hon försökte med skeden men hon förstår inte hur hon ska göra och men det går bättre med fingrarna. Då helt plötsligt gick det även bra att jag matade henne. Så hon fick nog in sig vad hon behövde och det är mycket järn i det. Det är så tråkigt väder så vi vill inte ut och åka pulka. Då vi kom hem somnade hon en stund och sen var vi inne igen och drack kaffe. Hon har ju upptäckt katterna. Så fort hon ser dem skriker hon för full hals och de springer undan. Hon har inte tid att äta då hon ser dem. Hon ville inte ha mycket gröt utan hon ville fånga katterna.


Hon känner igen farmor och farfar nu då lämnar man in henne blir hon bara glad över att se dem. Hon fick byta kläder igen… undra om det är henne eller blöjorna det är fel på? Idag var Signe riktigt sur och grinig, det var inget som dög åt henne. Hon gnällde men då er farmor lekte med henne gick det bättre. Men de skulle inte sätta sig ner… de skulle titta ut genom fönstret eller hitta kattorna. Till slut luktade Pricken på hennes finger, med då stod Signe upp och höll i er farmor. Vi gick sen in för att se om hon ville sova mer. Det ville hon inte men hon låg en stund i sängen och vilade lite. Till middag fick hon en barnmatsburks så vi vet att hon får i sig något och så lite frukt på det. Er pappa har varit i verkstaden hela dagen och kommer att förbli där lite till idag. Vi stannade kvar lite efter middagen och er farmor lekte hela tiden med Signe, det är praktiskt för er mamma. Till slut verkade hon så trött så vi gick hem, vi gick inom verkstaden för att säga god natt till er pappa.


Hon somnade ganska tidigt och halv enkelt. Hon var riktigt trött, undra om det är mer tänder på gång? Hon är gnällig, äter dåligt och bajsar konstigt. Er mamma kollade sen på tv och så tog jag en dusch. Det var meningen att Signe skulle få bada men hon var så trött så det får vänta till imorgon. Vi kollade på Let´s Dance för er pappa kom in då det hade börjat. Vi fikade, han drack blåbärssoppa och er mamma fikade annat gott. Vi var trötta hela familjen idag så det blev säng efter Parlamentet. Då gick vi igenom almanackan, om hur det ser ut tills vi ska till Riga. er mamma kom på idag att det är så kort tid från sprutan tills vi ska göra ultraljud. Förra gången tog jag den, den 18 oktober och gjorde ultraljud den 1 november, nu tog jag sprutan den 27 januari och ska göra ultraljud den 1 februari? Jag har skickat ett mail till Riga för att kolla om det blivit något fel. Det skiljer på nästan två veckor mot förra gången. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards