Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Carina - 29 januari 2011 10:15

    


Er pappa var uppe vid sju men jag sa till honom att du inte ens behöver fundera på att gå upp, Signe och jag vill inte gå upp så tidigt. Så han läste istället och sen somnade han om. Signe vakade efter åtta och er pappa fick gå upp och ta upp henne. Hon kom in till oss en stund innan de gick upp för att fixa eld i kaminen och frukost. Er mamma låg kvar en stund men då frukosten var klar gick jag också upp. Vi åt och sen gick er pappa ut för att fortsätta med pulkan. Det snöade för fullt och blåste storm ute så det blir nog ingen skotertur idag. Det tog visst längre tid att göra pulkan än vad er pappa trodde men den ska ju bli klar idag. Den ska målas och göras lite mer men det gör vi hemma.


Signe satt på golvet och lekte och er mamma drack sitt te. Signe hamnade precis framför kaminen och började gnugga sig i ögonen och gnälla. Efter en stund tog er mamma upp henne och då var hon alldeles stekhet… hon hade suttit för nära och flyttade sig inte. Hon förstod väl inte att man ska flytta sig om det är för varmt. Det måste vi nog öva henne på. Klädde på henne och la henne i sängen för hon verkade trött. Hon hade liksom vaknat på fel sida idag, men precis då er mamma trodde hon hade somnat hörde jag henne prata där inne. Efter en stund gick jag in och hon var trött men grät för jag inte tog upp henne. Så vi satte oss i soffan men hon var riktigt ledsen, men det var varmt så vi gick in och satte oss i sovrummet. Hon var så trött men skulle inte, till slut somnade hon i alla fall och er mamma la henne i sängen. Samtidigt kom solen fram och nu kanske det blir en skoter tur i alla fall. Vi ska i alla fall ta en pulka tur innan lunch om hon vaknar. Det var ju så tråkigt väder igår.


Er pappa kom in och berättade att er farmor var magsjuk nu. Undra om er pappa smittar? Er mamma har ju inte blivit sjuk och jag tycker annars att jag får allt skit. Sen jag blev gravid är jag som en svamp när det gäller baciller. De sugs till mig och jag blir sjuk. Nu är jag lite konstig i magen men det kan bero på allt skit jag äter. Jag är så godis sugen så det är otroligt… åt nästan upp chipspåsen första kvällen fast jag skulle äta den på fredag och lördag. Har hittat gammat godis i skåpet som jag äter och choklad åker ner och alla kakor jag hittar. Jag är så sugen men jag fick ju någon mellan blödning nu. Det fick jag förra gången också och då var jag på ett extra ultraljud men jag meddelade inte Riga denna gång då det inte blev något av det förra gången. Så det är kanske därför jag är så sugen, eller är det p-pillerna?


Då Signe vaknade, hon sov länge så gick vi in till er farmor och farfar. Er farmor hade trots att hon mådde dåligt gjort köttfärssås… men låg nu på soffan. Så er mamma lagade resten av maten och sen tog er farfar disken. Er pappa gick ut och tog fram skotern för nu var vädret mycket bättre. Er mamma och syster gick hem och klädde oss, er pappa hade tagit upp er mammas skoterkläder. Er mamma fixade fika, nyponsoppa och lite kex och choklad, Signe fick lite frukt som vi satte i termosen. Er pappa hämtade Signe och satte henne i pulkan, hon blev fastspänd där och er mamma fick sitta sidan om. Signe flinade då vi körde iväg. Det var ju lite skumpigt och det var svårt att se Signes minspel. Er pappa stannade och kollade av oss, hur vi mådde. Er mamma var lite åksjuk och kom på att vi inte hade ens en liten servett med oss. Vi skulle ju ha haft en handduk om Signe kräktes och vanligt hushållspapper. Vi körde av på en myr tidigare för vi behöver ju inte åka så långt. Efter en sund så stannade vi och er pappa tog ut liggunderlaget. Vi behöver ju inte åka så lång med Signe, det är viktigast att hon vänjer sig och att hon tycker det är roligt. Hon satt där mellan oss och åt frukt och yoghurt, kladdade lite men vi hade ju inget papper… er mamma hade glömt kex till henne så hon fick också Ballerina kex. Någon gång ska hon ju få äta godsaker. Hon gillade det…


Då vi skulle köra vidare kom norrmannen med sina tre hundar. Då vaknade Signe till igen… och hon fick klappa dem och den ena slickade henne i ansiktet och hon bara njöt. De tröttnade sen och hon blev lite sur på dem. Norrmannen tyckte i alla fall att hon var söt. Då Signe tröttnade på att hundarna inte ville leka med henne ville hon åka hem. Så vi körde hem och då gick det fortare. Jag visste inte om hon höll på att somna eller bara slappnade av. Hon var trött men ville leka lite innan hon somnade i min famn. Jag hade fått mail från Riga och vår plan håller tydligen. Mensen ska komma lagom tills jag gå på första ultraljudet, hur kul är det?


Er mamma hade tänkt hjälpa er farmor med middagen men er syster sov som en stock så det mesta av maten var klar då vi kom in. Det var riset kvar att koka och att duka, er syster fick pannbiff och potatis som blivit över sen i torsdags. Det gillade hon och vi andra åt fläskfilé gryta och det gillar vi. Er farmor mådde lite bättre men är inte bra. Vi stannade en stund men er pappa skulle in och fixa vidare med skoterkälken, det tog mycket längre tid av vad som var planerat. För han fick svetsa men en annan svets än den han hade tänkt sig. Så vi ser väl inte han förrän sent ikväll. Signe och jag tog pulkan och åkte hem. Hon var trött och er pappa kom in och drack lite kaffe med oss innan han gick ut igen. Då hann han mysa med er syster lite innan hon somnade. Er mamma packade ihop lite och så kollade jag på tv. Er pappa kom in och duschade och sen var det sängdags.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards