Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Carina - 8 februari 2011 23:45

Er mamma gick ändå och la sig tio igår och är helt slut. Undra om det är östrogen pillerna som gör mig trött. Vaknade av pillerklockan och en kvart senare tog jag upp Signe och satte henne på golvet i sitt rum. Jag låg en kvart till men då jag kom ut kom hon mot mig och då förstod jag. Att jag skulle ha haft bytt på henne direkt… det blev ett halvt bad innan vi var klara. Nu åt hon likadan frukost som jag och hon verkar gilla havregrynsgröt. Efter en macka var hon nöjd och jag provade lägga henne. Hon gillar nog ändå att få vila en stund även om hon inte somnar. Er mamma har sen gått igenom tidningarna och er syster har varit på upptäcksfärd och hittat både det ena och det andra. Då er mamma druckit färdigt sitt te ska vi ut och prova skidorna. Er mamma ska skida och er syster får åka pulka bakefter.


Vi gav oss ut. Signe fick sitta i pulkan då er mamma letade reda på skidor och pjäxor. Er pappa hade tejpat in skidorna rejält. Det är strålande solsken och några minusgrader men det blåste kallt. Vi träffade Elsa och hennes barnbarn på vägen och vi hade följe med dem i början. Er mamma var lite vinglig på benen i början men sen gick det bättre. Det var lite väl isigt men det gick bra. Vi körde 1,5 km och det är ju uppför i slutet. Nedför gick bra och då åkte pulkan lite för sig själv. Fick saxa lite i uppförsbacken för det var isigt men annars gick det bra. Jag var själv nöjd över att jag gjorde det. Er mamma brukar vilja mer än vad jag gör. Signe somnade i slutet av turen. Tittade in hos grannen och han tog ett kort på oss så jag har bevis. Vi fick även Signes födelsedagspresent.


Då vi kom in ville hon genast öppna den, tog tag i snörena. Då hon väl fått av pappret var hon bara intresserad av kartongen. Hon brydde sig inte om att det var något i lådan bara hon fick lådan. Det var hemstickade sockar, vantar och en fin halsduk. Sockarna och vantarna var i rosa så det passar till overallen. Vi åt lunch och sen somnade er syster gott och er mamma kollade lite på tv. Tog sen tag i papper högen som ligger där. Det blev mycket papper och nu ska de in i pärmarna. Signe sov i över två timmar och till slut var jag tvungen att kolla med föräldrar enheten att jag inte glömt larmet. Det hade jag inte så klart, hon vaknade strax efter.


Hon fick mellanmål och sen körde vi till tippen. Just den kvarten vi var där snöade det, det gjorde det varken innan eller efter. Signe satt och flinade i bilen och er mamma slängde skräp. Då vi kom hem hade Ica precis varit här. så er mamma packade in maten och så började jag laga mat. Idag blev det köttfärssås med curry, det lät gott och eftersom jag var själv så kunde jag bestämma. Er pappa får välja vad han vill göra imorgon. Er pappa kom hem strax innan maten var klar. Han lekte med Signe innan vi åt och efteråt gick han ut i garaget. Denna gång hade han satt larmet på telefonen och kom hem kvart över sex. Då tog han Signe så er mamma kunde fortsätta med papperna. De var jag dock inte klar med förrän jag gick och la mig…


Vi satte in kartonger på vindarna på ovan våningen så nu är det gjort. Det har er mamma velat göra länge men inte blivit klar med. Idag har troligen våra solpaneler värmt huset, och det är ju häftigt. Tom fem timmar och det är inte illa.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards