Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Carina - 11 februari 2011 11:45

Idag skulle er mamma på ultraljud och istället för elva blev det halv nio så även idag fick jag gå upp med er pappa och fick komma sent idag igen. Jag tog en dusch innan jag åkte iväg och åkte precis då Signe vaknade. Jag var där i god tid och fick vänta en liten stund. För ovanlighetens skull så fick jag samma doktor som förra gången. Så nu visste hon varför jag var där, däremot var hon lite osäker på om hon gjorde rätt. Nu är er mamma så duktig att se så nu kunde jag själv se med blotta ögat att slemhinnan såg bra ut. Jag frågade också om den var treskiktad och det trodde hon. Då hon undersökt hämtade hon en annan doktor, hon får inte ta besluten själv. Han sa att den var 9,4 mm och det är bra och att den var treskiktad. Han visade mig så nu kan jag det också. Han kollade även lite annat. Han sa att jag skulle ha ägglossning om två dagar men jag sa att det tror jag inte. Jag äter p-piller och så har jag högt hormonvärde. Okej sa han då blir det nog inget med det. Jag fick bilder och var nöjd och åkte hem. Hon i receptionen kände igen mig… jag har nog hängt här lite väl mycket.


Då jag kom hem åkte er pappa till jobbet. Er mamma hade tänkt sig lunch med er pappa på stan och sen kanske lite fika men så blev det inte. Istället fick Signe jag hitta på egen mat hemma och vara ute på eftermiddagen. Vi vet ju inte när vi ska åka till Riga ännu. Imorgon ska donatorn på sitt sista ultraljud och nu hade hon ca 10 ägg. Så jag pratade med Anna och sa att vi kanske kommer några dagar tidigare. Kanske behöver er pappa åka dit redan på lördag istället för på måndagen. Vi fick frågan om er pappa kunde komma tidigare och det kan han ju. Han kan ju omprioritera i sitt jobb men vi skulle vilja beställa flygbiljetterna. De blir ju så dyra när man väntar så länge. Hotell är lättare då vi bokar med Coop, hoppas vi kan bo på samma hotell igen.


Er mamma vill ha många embryon i frysen. För er pappa tycker inte vi ska göra fler färskförsök, dels har vi er syster och så blir vi inte yngre. Det är ju inte heller gratis. Er mamma vill så gärna ha syskon till er och er syster. Så jag skulle nog kunna tänka mig kämpa lite längre men vi får ju sen. Det bästa vore ju att det lyckades denna gång.


Er pappa kom hem och det är så härligt då det är fredag. Då äter vi gott och så kollar vi på Let´s Dance och så är er pappa uppe lite längre. Er syster gillar dansen på tv men det är lite sent för henne så hon orkar inte vara uppe. Utan hon somnar i soffan men det är mysigt det med. Er mamma spelar sen in På Spåret och Skavlan så jag kan se det på helgen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards