Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Käre Gabriel och Valdemar 23 feb

Av Carina - 23 februari 2011 12:00

Er mamma vaknade av att er pappa gick upp till Signe. Hörde att han sa att oj, vi får gå direkt till tvättstugan. Jag hörde dem men låg kvar och vaknade till. Då förstod jag att hon skulle bara och gick upp. Det var bajs på oönskade ställen och hon behövde ett bad. Er mamma var och hämtade sängkläderna och stoppade det direkt i maskinen. Hon gillar inte att ligga på skötbordet längre. Bara vi går in i tvättstugan börjar hon gråta. Hon huttrar så då hon ligger på skötbordet och blir helt melerad och gråter. Det är så eländigt med henne, men idag var bajset i bättre form så kanske det blir bättre idag.


Er mamma ska ju till skolan och jag tog det lite lugnt på morgonen. Jag tog en dusch efter frukosten och er pappa hade hand om Signe. Han skulle jobba hemifrån och kopplade upp sig redan innan jag gick. Han skulle även lägga henne då för hon var trött, hon orkar ju inget då hon inte får behålla maten. er mamma åkte iväg och oj, vad kallt det var. Det var -23 grader hemma men bara -17 i stan… idag skulle vi vara i en helt annan byggnad men jag startade ändå på fiket. Köpte lite te och letade mig fram till lokalen. Läraren kom precis då jag kom så vi blev insläppta. Det var en dålig lokal men er mamma hade tur att få plats långt fram i kanten. Det var en massa trassel med kanoner och annat så det tog nästan en timma innan vi kom igång på riktigt. Tur att er mamma fixade fika innan för det blev ingen rast före lunch. Han var rörig att lyssna på och det tyckte även de andra under lunchen. Det är ju några som varit på alla föreläsningarna som man känner igen så man kan få sällskap av dem till lunch. Vi diskuterade kursen och skulle egentligen vilja ha mer föreläsningar och mer diskussions tillfällen. Då hade ju i och för sig er mamma inte kunnat gå denna kurs.


Jag kände att det jag ren skrev igår gick lättare in och jag mindes mycket mer. Så idag antecknade jag rätt så flitigt fast jag visste att jag skulle få bilderna. Jag lär mig mycket mer då. Han blev mindre rörig på eftermiddagen. Er pappa skickade rapporter om att Signe hade kräkts 3 gånger innan lunch men att bajset var bättre. Hon är inte frisk vårt lilla barn. Undra om jag ska ringa sköterskan eller inte. Tycker det borde vända nu. Fick en kort fikarast på eftermiddagen så vi hann springa och handla fika, det är ju i några byggnader längre bort. Då ringde jag er pappa. Signe sov och han tyckte att det hade gått bra men han hade slutat med morots juicen och efter hade hon inte kräkts mer. Eftermiddagen gick fort och det blev lite klarare men inte helt. Ska i alla fall börja läsa Anna Kåvers bok för den pratade han mycket om och tyckte vi borde prioritera den. Fick även lite andra boktips som jag ska kolla upp.


Då det var slut, han drog över en halvtimme och ändå gick jag innan han pratat klart, åkte jag till stan. Skulle tanka och det tog så långt tid. Tog flera minuter för att få i 8 liter diesel så jag gav upp och åkte och parkerade. Får tanka en annan dag. Ville gå på bokrean, blev faktiskt besviken… men köpte några barnböcker. En bok som de rekommenderade i God morgon Sverige som man bara måste köpa och den gick jag på. Handlade lite mer välling, fil och morotsjuice och åkte sen hem. Det hade blivit lite mildare men det var fortfarande kallt och blåsigt. Er pappa ska åka till Sundsvall idag, hade önskat att han inte hade behövt men han skulle ju ha varit där förra veckan och han måste ha sina lönesamtal denna vecka för det ska vara inlämnat på fredag. så han kommer inte hem förrän på fredag.


Då jag kom hem så Signe ännu mer eländig ut tyckte jag. Vi satte oss i soffan och myste hon och jag. Er pappa hämtade in ved, för det ska inte er mamma göra nu för det gillar inte Humle och Dumle. Ja, folk måste tro att man är lite knäpp då man går och mumlar för sig själv på stan. Jag var ju bara tvungen att prata med de små grynen, hade inte mycket tid för det idag. Jag tänkte ge Signe lite välling och det gick bra tills det bara var lite kvar. Då kom allt upp i tre omgångar och säkert lite annat också. Vi blev helt blöta, er mamma var blöt ända in på trosorna. Det var bara att ta av våra kläder på plats och torka golv och soffa med en tröja. Vi gick direkt in i duschen och er pappa fick komma och ta Signe sen då hon var klar. Vilket liv vi lever just nu…


Vi åt middag och Signe fick fil och äpplemos. Det var det enda hon ätit idag förutom lite gröt och så dricker hon. Vi får tips om att vi ska ge henne på en tesked. Hon vill dricka hela tiden, och hon dricker dl vis. Hon gnäller hela tiden, gnyr liksom. Er pappa gjorde sig i ordning för att åka. Det blev mycket senare än vad han hade tänkt men det är ju lika bra det som att gå upp klockan fyra och åka då. Han måste vara i Sundsvall till klockan halv åtta. Han skulle ju ha haft åkt redan för någon timme sen men så blev det inte.


Man måste gömma nappflaskorna för då hon ser dem vill hon ha dricka hela tiden. Hon verkar hur törstig som helst och er mamma undrar om hon har fått diabetes. Hon kan ju inte dricka hur mycket som helst för då kanske det kommer upp igen så vi får ransonera och gömma flaskorna. Er mamma pratade med er pappa då er syster somnat. Han hade pratat i telefon hela vägen till Sundsvall och skulle lägga sig rätt så tidigt. Er mamma chattade med min gamla sköterska i Bollnäs och hon tyckte att jag skulle gå till doktorn med Signe. Blir hon uttorkad kan det bli framtida skador. Så er mamma ringde till bvc sköterskan och sa att det var Signes desperata mamma som ringde… hoppas hon ringer tillbaka imorgon. Jag satt uppe till elva då jag väckte er syster. Hon var inte lika törstig nu och ville inte dricka så mycket utan ville helst sova vidare. Kan det vara ett gott tecken? Jag bytte på henne och hon fick pyjamas och sen somnade hon om igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards