Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Käre Gabriel och Valdemar 26 feb

Av Carina - 26 februari 2011 12:00

Natten blev inte lugn. Er mamma hade precis somnad då jag vaknade av att er syster vrålade från sitt rum. Er mamma klädde på mig och gick för att ta upp henne. Hon var helt vild och skrek som om jag stack henne med knivar. Hon ville inte dricka och jag tog henne till skötbordet. Troligen har hon något öppet sår i stjärten så då det kommer bajs eller kiss så svider det och gör ont. Hon spjärnade emot och jag kunde knappt tvätta henne. Tog bara ljummet vatten och så smörjde jag. Gav henne en Alvedon supp och då allt hade torkat så blev hon helt tyst. Så vi satte oss i vardagsrummet i mörkret ett tag och sen la jag henne. En timme senare gjorde vi om samma procedur. Då väckte jag även er pappa och berättade att vi fick dela på denna natt. Er mamma orkar inte gå upp varje gång. Ska hon upp en gång i timmen kommer det att bli ohållbart. Nu visade sig att hon vaknade efter halv åtta nästa gång. Nu använde er pappa sig av potatismjöl. Er mamma ska kolla med apoteket idag om det finns något bra för henne.


Idag var det vägning och det var väl för första gången på länge som er mamma vann del tävlingen. Det var bara jag som hade gått ner. Nu är jag 1 hg från mitt rekord, härligt. Vi åt frukost och Signe äter inte mycket, vi är glada för allt som åker ner. Hon gryr mest. Idag ville hon inte leka på sitt rum heller. Er farmor ringde för att kolla hur det var med er syster. Hon pratade med er pappa också. Er mamma packade väskan för vi ska alla åka till stan idag. er pappa ville också följa med och Signe vill ju se lite folk. Vi kom iväg sent och tänkte oss att Signe skulle sova i vagnen, det gjorde hon inte. Hon låg ett tag och myste men sen satt han upp. vi handlade födelsedagspresent till henne och lite mer böcker på rean. Hittade även lite vinter kläder till nästa säsong för halva priset. Er mamma kom på att jag vill ha en eld korg så er pappa gick för att handla en sådan och lite skidvalla. Vi fikade sen på Törners och då började Signe skrika för full hals. Hon var inte nöjd med något till slut ställde vi oss i toa kön. Då kom er pappa och tog över. Vi fikade och Signe åt inte mycket, någon gång borde hon bli hungrig. Vi satt där en stund innan vi åkte hem. Det blev en boll också och så träffade vi två hundar. Signe blev helt vild och den ena slickade på hennes vante och hon tyckte det var så kul. Vi skulle nog ha haft en hund, det hade i alla fall Signe gillat.


Vi handlade lite mer barnmat på vägen hem. Er mamma hade ju tänkt att er syster inte skulle äta det mer men nu börjar vi om igen. Jag tänkte även baka lite i helgen till Signes kalas på måndag. Signe somnade i bilen och somnade lika bra i sängen då vi kommit hem. Er mamma har handlat en massa till er syster på apoteket. Mer nappflaskor, den med morotsjuice i kommer aldrig att få tillbaka sin normala färg igen. Hon fick också papperstvättlappar, salva och puder. Så nu hoppas jag vi kan stävja hennes sår i stjärten.


Er mamma och pappa satte sig i uterummet och fikade. Jag betalade även räkningen till Riga. Så nu blev vi fattiga. Då er mamma satt där i fåtöljen hade jag rätt så mycket molande värk i magen. Undra just om det är ett bra eller dåligt tecken? Enligt den gången jag blev gravid fick jag en liten blödning idag och blev magsjuk imorgon. Får väl se om något av det slår in även denna gång. En nidblödning hade ju inte varit helt fel. Er mamma funderar mycket på hur det ska gå och om det inte går bra, vad är det då för fel? Nu gör vi ändå allt för att det ska gå bra och hoppas så innerligt att det ska gå bra. Då vi satt där ute planerade vi Skåne resan och nu har vi boende och tid att planer utefter. Er mamma ringde till Helena och undrade om vi kunde bo hos henne och det kunde vi. Hon skulle även ta ledigt en dag så vi kan umgås hela dagen. Er mamma fortsatte och prata med henne och er pappa gick iväg och gjorde lite nytta. Jag började laga mat och kom på att jag saknade dragon. Så jag la på och åkte iväg till Frösön.


Er syster sov länge och hon vaknade då hon bajsade för det gör så ont. Er pappa tog bra hand om henne idag. Jag tankade också på stan men tror ni jag kom ihåg bananer? Nej, glömde de innan idag också då vi var och handlade. Minnet är mycket kort… kom på att vi kanske hade fått färsk dragon. Men då var jag redan på Frösön. Det hade vi inte så jag fortsatte laga maten vidare då jag kom hem. Er syster fick burkmat och åt upp en hel och sen fick hon lite efterrätt. Det är kul att hon äter igen och vår mat var jättegod. En femma sa er pappa direkt. Vi åt sent och vi provade ge Signe välling innan hon gick och la sig för hon var gnällig, men det ville hon inte ha. Det var precis som hon blev äcklad av nappflaskan. Nu kanske hon inte vill ha välling mer? Vi ska prova ge henne det till frukost imorgon och kolla. Hon kollade lite på melodifestivalen men sen somnade hon. Vi kollade på den och sen satt vi uppe en stund till. Er pappa gick och la sig först som vanligt men er mamma kom snart efter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards