Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Carina - 2 mars 2011 21:15

Idag vaknade också er pappa av klockan och sen var han så högljudd så Signe vaknade redan kvart över sju. Er pappa tog upp henne och hon hade bajsat rejält. Han provade lägga henne sen men det vill hon inte så han fick lägga henne hos mig. Hon ville inte vara där heller, hon har blivit lite gnälligare sen hon blev sjuk. Så vi gick upp och åt frukost. Vi hade inga havregryn så er mamma tinade bröd. Er pappa hade rostat bröd då han åt frukost. Signe fick först gröt och sen macka. Er mamma väntade på svar på Riga men där kom inget. Idag ska vi till Jamtli och deras öppna förskola och eftersom er syster kom upp tidigt tänkte jag att hon kunde behöva sova lite innan. Det tänkte inte Signe så hon ville inte sova. Vi klädde oss och er mamma kollade en sista gång på mailen men inget svar.


Så vi åkte iväg. Det är underbart väder men plusgrader. Då vi kom dit var redan Signes ena kompis där och idag bakade de semlor. Det var hur många häftiga leksaker som helst som var som gamla. Signe gillade gungan, hon tjöt av skratt då hon satt i den. Det var även här sångstund men det var för mycket snack emellan och det gillade inte Signe så hon tjoade. Så vi gick efter en stund. Vi skulle äta lunch med Maria så vi behövde ändå gå. Er mamma tänkte först gå till stan men jag ångrade mig. Det kanske inte är så bra för blödningen. Så vi tog bilen och parkerade nere i stan, det var inte så lätt att parkera där nu när vinterparken är öppen. Till slut fick jag en plats. Maria var på plats då vi kom. Signe somnade då vi gick från parkeringe och sov i tio minuter. Trodde hon skulle sova vidare inomhus men det ville hon inte. Så hon fick också mat då vi åt. det tar inte slut heller hon vill bara mer. Hon var inte på gott humör. Jag bytte på henne i soffan och sen gick vi. Hon lugnade sig då vi kom ut och låg där och myste, er mamma hoppades att hon skulle somna men inte det.


Er mamma skulle kolla på rea kläder men det ville inte Signe. Hon gallskrek och ville inte ligga still i vagnen. Jag provade att lägga ner henne och ta av henne lite kläder men hon ville inte ligga där. Provade att gå ut så hon blev lite svalare men det gick inget vidare. Satte upp henne och då var hon nöjdare. Hon var hur trött som helst, hon kunde knappt hålla ögonen uppe. Jag hittade i alla fall mer vinterkläder till Signe för nästa vinter, halva priset på Didriksson. Vi hittade också lite böcker som vi kan ha hemma om vi blir bjudna på barnkalas, vi ska ju på ett i slutet av veckan. Er mamma kom på att vi skulle ha haft handlat men ringde er pappa och sa att han fick fixa det.


Vi åkte hem och er mamma hoppades att hon skulle sova men inte nu heller. Det var skidor på tv så er syster fick sitta i soffan och äta. Till slut somnade hon och sov i kanske 40 minuter det var allt. Jag fick svar från Riga och vi ska inte göra något, jag ska inte äta trombyl heller. Idag har ju inte er mamma tagit sprutan. Hon sa att vi kunde ta graviditets test på söndag, de var samma dag som vi hade tänkt. Jag ska ändå ta Hcg provet på fredag, och ett på måndag. Er mamma känner både att jag är gravid och att jag inte är det. Att jag har fått en blödning är ju en anledning för att jag skulle vara gravid och det kan ju förklaras med fragminet att jag fortfarande blöder. En tjej på familjeliv blödde mycket i början och hon väntar tvillingar. Så det finns hopp…


Er mamma hade tänkt börja plugga då Signe sov men jag hann bara titta på skidor och då jag satte mig i uterummet så vaknade hon. Vårt uterum har ju blivit en oas. Att sitta där i våra fällbara fåtöljer är härligt och så har vi ju bord och stolar där så vi kan äta mat där. Jag kan även sitta där och skriva och det är ett trivsamt rum. Ljust och härligt och så ser man ju också ut om det händer något i byn… kanske inte så mycket men ibland då. Det är större chans att se en levande själ där än på andra sidan. Signe var trött och gnällig, er pappa kom hem och lekte lite med henne. Vi fikade först och er syster åt en macka, detta hungriga mat. Er mamma skulle få plugga en stund och er pappa tog med Signe ut på en pulka tur. Vi pratade om det att han skulle kunna göra det då han kommer hem om dagarna då er mamma inte borde dra den. Hon skrek som besatt innan hon väl kom ut men sen var hon hur nöjd som helst. De gick en rejäl runda och er mamma trodde hon skulle somna. Det gjorde hon inte och då de kom in hade er mamma fixat mat. Jag hann sova en lite stund innan jag pluggade lite och det var välbehövligt. Er mamma är trött och undra om det är ett gott tecken. Nu kommer tankarna på tecken igen…


Vi åt och sen satte er pappas sig vid datorn men hade hand om Signe och er mamma fick sätta sig i uterummet och plugga. Det kommer så mycket tankar i huvudet då jag pluggar så jag hämtade ett block och skrev ner det. Har bestämt att vi ska åka och handla till klädkammaren på fredag så vi kan börja fylla den i helgen om vi har tur… vi ska i alla fall tömma den. Skrev också upp lite i kalendern som vi måste komma ihåg. Jag hann i alla fall lästa mycket och nu har jag kommit en fjärde del i bok ett av tre. Kan jag sitta en timme varje kväll så kanske jag kommer att bli klar. Då jag var klar med kapitel tre orkade jag inte mer och gick ut och satte mig med er pappa. Vi tog sen en genensam dusch, man får bra plats men strilen är mer nedåt än utåt som i stugan så det är inte så bra. Er mamma var trött men måste ju vara uppe till tio. Er pappa höll mig sällskap och vi la oss samtidigt för en gång skull…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards