Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Carina - 3 mars 2011 22:45

Er mamma har tydligen börjat sparka er pappa på nätterna. Han tror då att han behöver gå upp och ta Signe men hon sover… vi har tydligen en för smal säng 1.80 Signe har nog börjat med nya rutiner. Hon vaknar kvart över sju. Er pappa tog upp henne bytte på henne och hon fick leka lite själv. Hon såg er mamma i sängen och er pappa var i köket, det verkade hon tycka var konstigt. Hon var inte så nöjd så er mamma fick gå upp. Vi vinkade till er pappa från uterummet och sen gjorde vi frukost. Sen hon var sjuk blir så ofta arg och skriker okontrollerat. Så blev det idag då frukosten inte kom på bordet då hon hade tänkt det. Då blir hon så arg och skriker så att hon inte kan äta. Så då måste man ta henne i famnen och lugna ner henne. Hon åt hälften av gröten och sen provade jag lägga henne men det gick inte. Hon kom sen upp och åt resten och en macka. Hon har i alla fall aptiten tillbaka. Skriken kom sen tillbaka då hon hamnade på golvet. Jag provade somna henne men det ville hon inte. Undra om det är bara vanligt trots eller om hon har ont. Vi har tid hos doktorn på tisdag så då ska jag fråga om detta.


Er mamma fick också lite frukost och sen hann jag skriva i bloggen innan vi skulle iväg till kyrkis. Er mamma blöder fortfarande lite… men ytterst lite idag. Jag har svårt för att äta, maten börjar växa i munnen, det är ett gott tecken. Fick i alla fall ner gröten till slut och då Signe tryckte gjorde det lite ont i bröstet. Tänk att jag ägnar så mycket tid att fundera ut tecken? Igår pratade er mamma och pappa om att er mamma tänker på detta varje timme, ibland flera gånge i timmen. Det är inte konstigt att jag inte minns något annat. Er pappa tänker också mycket på det men säger inte lika mycket. Han tycker att så länge det händer något är det positivt. Imorgon är det dags för provtagning. Er mamma ska få sen få provsvaret på måndag men har lekt med tanken på att hon skulle ringa redan på fredagen och meddela att det är högt… önsketänkande. Jag vill däremot inte att hon ska ringa och säga att det är noll.


Idag fyller Signes kompis år och vi får sen om vi ska dit på fika idag eller imorgon. Det beror lite på hur hon är och om hon sover idag. Det bästa hade varit att åka dit idag då han fyller år. Eftersom Signe inte ville sova så åkte vi iväg till kyrkis. Det var bara vi och en annan mamma och hennes dotter. I måndags hade det varit över tjugo barn. Vilken skillnad, men det var lugnt och skönt för oss. Vi hade en liten sång stund och idag valde Ulla alla sånger. Därefter åt vi, lite tidigt men Signe åt med god aptit, en burk mat och en macka. Flickorna lekte lite till innan vi åkte hem. Det är skidskytte efter lunch som er mamma vill se. Då vi kom hem somnade Signe direkt och det var skönt, helt utan protester och det var några dagar sen. Er mamma åt lunch och kollade skidskytte, det vore bra om Signe sov tills det var slut.


Blödningen har fortfarande inte slutat och nu känns det som att det kvittar. Det kommer nog att blöda ett tag hoppas bara Humle och Dumle har det gott inne i magen. Så fort er mamma inte har några andra tankar i huvudet kommer dessa tankar. Det verkar finnas hur mycket plats som helst för dem. Imorgon ska vi ta prov och er mamma både längtar och inte längtar till söndag. Vill ändå veta. Ibland då jag börja tänka i negativa tankar så tänker jag, varför skulle det inte gå bra?


Signe vaknade precis då skidskyttet tog slut… lägligt. Er mamma fick då även ett sms och vår kille vi skulle fira idag har blivit magsjuk. Så det blir inget kalas idag och troligen inget imorgon heller och det var synd. Den enda fördelen med detta är att er mamma även kan kolla på tjejerna i längd stafetten. Det var ju roligare att se på än skidskyttarna då dessa tog silver. Er pappa är i Sundsvall men ringde och sa att han var på väg hem och kommer troligen hem vid halv fem och är Signe pigg då ska de ta en pulka tur. Signe är gnällig nu för tiden, hon vill inte leka så mycket själv. Hon leker själv ett tag och sen gråter hon. Er mamma har lekt med er syster ovanligt mycket idag. Jag var inne i garaget och hämtade gåstolen. Doktorn var rädd att hon skulle gå före att krypa om hon gick i gåstolen. Er syster går fortfarande inte i gåstolen, bakåt men inte framåt. Hon är inte så intresserad av att gå över huvud taget. Hon gillar att stå upp men inte att röra på fötterna. Hon pratar inte heller så mycket, säger titta där och mamma men inte mer. Det kommer väl så småningom, er mamma tycker ju att er syster är lite sen men hon är nog inom normen.


Då er pappa kom gick de ut och er mamma värmde mat. Jag hackade korv för jag trodde det var något annat i matlådorna jag hittade i frysen. Nu var det kyckling så jag fick lägga in korven igen och det blev ännu lättare att fixa mat. Er syster fick lax och broccolimos som hon gillar så mycket. De var hungriga då de kom in och Signe åt allt med god aptit. Efter maten så tog er pappa hand om Signe, hon fick pyjamas och er mamma tog disken. Därefter så tömde vi skrubben. Trådbackarna vi haft där passade bra i tvättstugan och vi ska nog ha dem där även sen men vi ska bygga in dem. Vi mätte för imorgon ska vi handla tak, konsoler och hyllor dit. Er pappa mätte också så vi kan köpa plast att sätta i sidan vid våra lådor i köket för sakerna trillar alltid. Vi ska även beställa en låda till som vi ska i skafferiet. Nu börjar vi kanske få lite ordning med vår förvaring.


Signe var med er pappa och er mamma fick plugga lite i uterummet. Jag läste ett kapitel och nu har jag läst en tredjedel av den boken. Kanske läser jag lite till innan jag går och lägger mig. Det går lättare då man väl kommit en bit och ser målet. Jag tycker blödningen verkar minska nu ikväll men jag vet inte. Tycker också att brösten börjar ömmas mot armhålan men jag vet inte om det är inbillning.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards