Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Carina - 7 mars 2011 09:15

Oj, som er mamma har sovit i natt, som en stock. Jag vaknade då er pappa gick upp och sen somnade jag om igen och vaknade kvart över sju. Jag gör det ofta men somnade om igen med mitt marmorägg i handen. Vaknade sen av piller klockan. Signe var även då vaken, hann gå på toa och ta pillerna innan jag tog upp henne. Hon sitter upp i sängen och blir så glad då man kommer in. Vi åt frukost och er mamma skickade mail till forskaren och berättade och sitter och väntar på att barnmorskan ska ringa. Idag får hon gärna ringa, även om er mamma är orolig över att det inte blev ett plus. Jag förstår nu dem som tar flera tester. Man känner ju inte så mycket av de små liven. Nu börjar man också undra om de vill stanna båda två.


Er syster ville inte sova på förmiddagen så de er mamma druckit upp teet så klädde vi oss och åkte iväg. Idag var det kö för att komma in på provtagningen och det tog tid. Till slut var det vår tur och det var samma sköterska, hon kände igen oss. Nu ska du väl inte ta fler prov? Nej, det hoppas jag inte. Var inne på apoteket och kollade om jag skulle lämna in mina gamla Fragmin sprutor till dem. Det kunde jag men jag fick kapa loss nålen först. Så jag fick en avknipare av henne. Då vi satt och i bilen och börja köra ringde vi till Maggan och meddelade att vi var på väg. Ringde sen till Ann-Catrin och pratade med henne tills vi kom fram.


Idag är det fint väder men varmt… plusgrader. Det är inte kul, det är för tidigt men det ska visst bli kallare i helgen igen. Vi kom först och fick vänta på Maggan och Sigge lite. Gick direkt och åt lunch för er syster började bli lite hungrig. Er mamma hade kollat på nätet och hittat ett kafé i city så dit gick vi. Vagnarna fick inte plats utan vi fick sätta dem där ute. Barnen hamnade i var sin barnstol och vi beställde mat. Signe åt med god aptit och sen fick hon en bit bröd av Maggan. Vi satt kvar och tog en kaka också och då fick Signe banan. Det var ett mysigt ställe. Då vi kände oss klara gick vi till sportaffären, er mamma vill ju ha en jacka. De var slut och det kommer nya till hösten… köpte istället en pulka som vi ska ha till stugan.


Vi åkte till Dollar Store. Er mamma skulle handla en burk till vårt diskmaskinpulver. Hittade lite annat också naturligtvis och var nöjd med inköpen. Tackade sen för dagen och åkte hem. Er pappa ringde flera gånger och skulle planera en resa till Sundsvall. Det är bara över dagen så er mamma och syster kan inte följa med. Signe somnade till slut i bilen och då vi kom hem tänkte jag att hon skulle sova lite till men det vill inte hon. hon fick istället gröt och sen lekte hon på sitt rum. Er pappa kom hem och vi tog en macka innan vi hjälptes åt att laga mat. Er mamma fick en liten blödning idag igen och vill ta det lite lugn. Jag är trött och mår lite illa. Barnmorskan ringde och berättade den glada nyheten. Hon frågade om vi testat själv och det hade vi ju. I fredags var värdet 881 och idag 2825 så hon var nöjd med utvecklingen. Det lät bra och vi bokade in en tid nästa måndag för inskrivning. Er mamma frågade lite om blödningen men hon sa att det är så vanligt och det behöver inte alls betyda något. Hon frågade om jag åt piller hela dagarna och det gör jag ju. Jag undrade om man kunde ta ett prov nu och se om man hade havandeskapsförgiftning. Hon sa att var fortfarande på forskningsnivå och inte aktuellt för mig. Det var synd för jag blev ju inlagd ibland ifjol för de trodde att jag kunde ha havandeskapsförgiftning men det var ju alltid falskt alarm.  


Vi åt mat och sen satte er pappa upp lister i klädskrubben. Er mamma försökte somna er syster men utan resultat. Då er pappa var klar fick han ta över. Hon somnade till slut och vi kollade på Morden i Sandhamn som vi spelat in. Då det nästan var slut ringde Britt-Marie så er mamma pratade med henne. Er pappa kollade klart på programmet och sen gick han och la sig. Då jag pratat klart gick jag in och myste med er pappa innan jag gick ut och väntade in piller klockan. Jag satt sen och skrev lite i bloggen och kollade lite tv innan jag lycklig gick och la mig. Tänk att det är liv i er mammas mage… det är häftigt. Jag vet att det kanske inte går att veta men er mamma mailade till Riga för att fråga om man kan se om där är en eller två med hjälp av Hcg resultatet. Vi får så vad hon säger imorgon. Imorgon ska Signe till doktorn på ett års kontroll. Er pappa har tagit ledigt hela dagen. Vi ska ju till banken också så vi ska ha en heldag på stan, mysigt. Det är ju även fettisdagen så vi ska fika.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards