Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Carina - 10 mars 2011 21:15

Oj vad er mamma sover. Vaknade av er pappas klocka som ringde och vi myste lite innan er pappa gick upp. Er mamma somnade om igen och vaknade av min klocka. Då var även er syster vaken. Så vi gick upp, åt piller och åt frukost. Det gäller att ta pillerna så fort klockan ringer annars glömmer jag det. Signe äter som en häst och jag hann inte äta förrän hon var klar med sig gröt för det ska gå undan. Kanske inte så konstigt då hon inte äter mer sen middagen kvällen innan. Efter frukosten chattade er mamma lite med en kompis från Bollnäs och er syster lekte på golvet. Hon blev gnällig och var trött men vill inte sova. Så hon fick vara uppe och leka en stund till. Hon fick kläder på sig och sen la jag henne och till slut somnade hon. Det varade dock inte så länge… jag hade börjat läsa några sidor i boken men det tog slut fort.


Vi åt lunch, hittade inte maten vi tänkte äta utan vi åt istället det vi tänkte äta ikväll. Då blir det köttfärssås a´la Ica ikväll. Efter lunchen gick vi ut och vi tog vagnen. Då vi kom till brevlådan kom grannen som också skulle hämta posten. Han är så gullig till er syster och hon tycker också om honom. Vi pratade lite magsjuk och väder och vind. Då vi stod och pratade med grannen undrade han om hon pratade, nej sa jag men då sa Signe oj till alla bilar som kom förbi och det var många. Oj, oj, oj… och så sa hon även så då det inte kom bilar men då hon förväntade sig att det skulle komma fler. Vi gick över vägen och gick och hälsade på hästarna. Signe är hur glad för djur som helst. Hon ser ju också djur hur lätt som helst. Det gäller ju även på tv. Hon kan vara hur ointresserad som helst och så dyker det upp ett djur i tv rutan och hon ser den direkt. Då vi hämtat posten och gick ner mot oss så såg er mamma två rådjur som passerade. Hoppades att de skulle stå så Signe kunde se dem men de gjorde de inte. De stod långt i skogen och då vi kom fram försvann dem. Det var synd för det hade hon gillat.


Då vi kom hem tänkte jag lägga henne men precis då jag gick in i hennes rum öppnades ytterdörren och er pappa kom hem. Det var tidigt och då tänkte jag att hon kommer ju aldrig att sova om hon hör er pappa. Så vi tog en fika i uterummet istället. Anna ringde precis och jag pratade med henne och er pappa sov en stund. Han gick sen ut och kapade påsadlingar till tvättstuga och klädskrubb. Er mamma provade lägga er syster igen men det gick bra en liten stund, er mamma gick ut och pratade mer er pappa och hämtade el sladdar. Då jag kom tillbaka låg och hon och pratade och ville inte sova. Vi har fått två lådor i klädskrubben, en med glödlampor och en med el sladdar. Er mamma provade läsa lite mer men utan resultat så jag lagade mat istället. Idag ska ju er mamma på sorgegrupp och ska inte glömma det. Vi åt och er mamma hann dricka en kopp te innan jag åkte. Idag fick Signe äta helt själv. Det var inte så lätt så vi fick hjälpa henne att lägga mat på skeden men hon åt upp det mesta. Efterrätten fick hon dock ha lite hjälp med. Hon måste ju får öva så hon kan till slut.


Idag fick jag prata igen för det jag missade de andra gångerna och det handlade om vem jag var arg på och om hur jag reagerade psykiskt och fysiskt. Det kändes konstigt att det bara var jag som pratade. Idag saknade vi ett annat par så vi var inte så många. Då vi väl vara klara med mig fick de andra ta fram kort, de hade glömt meddela mig att vi skulle ha haft kort med oss på våra barn. Så vi tittade på korten och pratade lite om vad vi kände då vi såg dem. Därefter pratade vi om var vi tror våra barn är nu? Kommer vi att träffa dem någon gång? Finns de med oss i vardagen? Det är ju lite svåra frågor och framförallt om man inte tänkt på det förut. Er mamma pratar ju ofta med Gabriel och Valdemar om inget annat här i bloggen. Tror, eller hoppas de sitter uppe i himmeln och kollar ner på oss och vägleder oss. Speciellt då jag väntade Knoll och Tott var Gabriel viktig. Jag trodde att du skulle kunna hjälpa oss på traven. Ibland var du Gabriel er mammas gud. Er mamma pratar ju även med Humle och Dumle och jag tycker det är naturligt. Däremot vet jag inte hur ni kommer att se ut då jag träffar er så småningom. Om vi träffas i det ögonblicket som ni försvann? Vi fikade och pratade om annat. Er mamma berättade ju att Humle och Dumle var på plats och idag var alla mammor gravida. April, juni och november är månaderna där det kommer bebisar i vår grupp. Det är lite kul.


Nästa gång ska er mamma ta med musik och jag måste leta upp skivan, det finns en risk att den är i stugan. Er mamma ringde er pappa då jag körde hem. Ville att han skulle vara vaken då jag kom. Det var han och han hade precis gett Signe nappen. Hon var inte glad efter det att er mamma åkte. Hon ville inget, bara gnällde hela tiden. Till slut kom han på att hon kanske var hungrig. Hon fick ju inte riktigt med mellis idag för hon skulle ju sova och sen få mat. Hon åt mat själv idag och då försvinner ju en del. Hon hann bada också innan hon fick mat men se blev hon mycket gladare. De hade haft det mysigt sen innan hon somnade.


Er mamma och pappa pratade lite innan han gick och la sig. Signe hade sen svårt att komma till ro. Er pappa stoppade nappen i munnen en gång innan han gick och la sig. Jag fick ta upp henne två gånger och låta henne somna om i min famn. Sista gången fick hon lite välling, ville inte ha så mycket men drack ändå lite och det kanske behövdes. Efter det sov hon. det blev sent i säng men så blir det ibland.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards