Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Carina - 13 mars 2011 21:30

Det verkar som er syster har bytt tider på morgonen. Även idag vaknade hon tidigt, redan vid sex tiden. Detta gillar inte er mamma, det verkar som er syster kommer att vilja gå upp då er pappa går upp på morgonen. Er pappa gick upp och gav henne nappen och hon var lugn en timme till men halv åtta fick vi ge oss… hon fick en ny blöja och kom in till oss. Er mamma ville inte gå upp. Till slut ringde ju piller klockan och vi gick upp. Våra gäster kom också in och idag premiär använde vi vår äggkokare. Det gick inte så bra för dem var hur lösa som helst, får prova en annan dag igen och se om det blir bättre. Vi åt frukost och er mamma var så trött… helt slut orkar inget. Britt-Marie tömde och satte in i diskmaskinen, bra med gäster som hjälper sig själva. Svante och er pappa satt och kollade om japans jordbävning på tv.


De packade ur friggeboden, er pappa började sätta upp påsadlingar och Signe sov en stund. Er mamma gjorde så lite som möjligt. De åkte hem innan lunch och då de åkt så åt vi lunch. Det blev rester idag men mycket goda rester. Er mamma sa att jag måste få sova, ni får gå ut. Först drack vi kaffe/te på maten och sen gick mina solstrålar ut och åkte pulka. Er mamma sov i 40 minuter men blev inte piggare. Jag hade för ont i magen för att vara lugn. Er mamma känner på sig att det är något dåligt som kommer att hända. Då jag var på toa hade jag en blödning och det blödde mer än vad som är normalt. Det känns inte alls bra och er mamma blir orolig. Er pappa fixade en semla till oss och gröt till er syster. Er syster får också smaka lite semla och det gillar hon. Då vi fikat klart tog er mamma en vagitorier och la mig en halvtimme. Er pappa kom in och frågade lite om vad jag gjorde nu? Er mamma har läst att man ska ta mer progesteron och lägga sig och vila om man blöder. Är fortfarande helt slut, ska sova tidigt idag. Usch, jag ville inte ha detta. Jag har varit orolig för att jag inte har några graviditetstecken men jag har det hellre så än så här. Har ont i magen, det rör på sig mycket där nere. Er pappa sa att det kanske är tre som flyttat in? De kan ju dela sig och bli fler men det hoppas vi inte. Två är lagom.


Kollar på reprisen av Melodifestivalen och Signe verkar gilla Vargas och The Playtones. Då diggar hon som mest. Er mamma gör så lite som möjligt och tänker fortsätta med det. Er pappa satte upp foder och påsadlingar så nu saknas det bara påsadling och foder på insidan av toa dörren. Snart är det klart… det är lite golvsocklar och trösklar kvar bara. Signe gillar inte spikpistolen utan hon gråter. Ändå vill hon sitta där er pappa bygger och spikar. Så han fick komma med henne till mig. Då foderna hade kommit ut fixade er pappa mat och vi åt middag. Signe piggade till lite och lekte med sig själv. Er pappa tog på henne pyjamas och er mamma hängde tvätt. Vi försökte sen somna henne men det ville inte hon. Vi försökte alla knep igen, hon ville inte höra saga, det är konstigt för det brukar hon vilja göra. Hon och er pappa tittade på bilder på henne då hon var liten och ibland känner hon igen sig. Till slut bar er pappa omkring med henne lite och sen somnade hon som en stock.


Vi kollade lite på tv och det verkar inte komma så mycket mer blod. Får kolla med barnmorskan imorgon, hon kanske har något förslag. Ska även prata med henne om att simma. Babysim för Signe börjar på tisdag. Blöder jag kan jag ju inte gå dit men annars, vill ju att er pappa följer med lite. Er mamma tog en dusch innan jag gick och la mig, skulle så gärna vilja bada men vågar inte nu när jag blöder. Annars säger de att man kan bada efter 4-5 dagar så det skulle jag ju kunna.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards