Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Carina - 15 mars 2011 16:45

Er mamma har sovit som en kratta i natt, eller på efternatten. Jag har vaknat och rört mig en hel del tror jag. Kanske därför er pappa var uppe i natt. Jag var klarvaken fast jag nog inte alls var det… orkade ändå knappt prata med er pappa då han gick upp. han kom in sen och undrade var tidningen var. I köket sa er mamma, kom sen på att den nog var i uterummet så jag hämtade den och gick ut med den lite surt. Gick in och la mig igen. Signe vaknade men somnade om igen så vi gick inte upp förrän åtta då pillerklockan ringde. Hon hade då varit vaken en stund men satt och pratade för sig själv.


Er mamma är så kluven med babysim. Ska vi gå eller inte? Jag har i alla fall ordnat barnvakt till Signe på torsdag. Er pappa är ju i Stockholm och kommer hem sent och er mamma ska på sorgegruppen. Vi hade två olika alternativ men eftersom vi ska umgås med Lena och Carl innan på dagen blev det, det smartaste valet. Hoppas nu bara det går bra. Blödningen har försvunnit för denna gång, skönt det. Tänkte att vi kanske kunde simma på torsdag istället och sen leka med Lena och Carl. Han är så förtjust i Signe och det är kul. Er mamma har varit lite sur hela morgonen på er pappa för han inte kunde vara med idag. Jag förstår ju att han måste jobba men jag tycker vi har pratat om detta så länge. Jag känner väl också att detta var viktigare än att gå till juristen.


Pratade med Anna och Signe sov. Hon vaknade och bara skrek, hon var väl inte vaken. Hur jag än gjorde så skrek hon. hon ville inte ligga själv i sängen, inte med mig i sängen, ville inte bli buren eller sitta hos mig. Till slut lugnade hon ner sig och då var det precis som hon vaknade och satte sig upp och var glad igen. Hon verkar drömma mycket nu. Vi lekte lite och hon är så glad över att gå. Hon gillar att stå vid att gå vagnen och känna att hon står själv. Hon skrattar så gott, ett riktigt härligt skratt. Hon lyfter också ner burkarna en och en då man sätter dem ovanpå varandra. Vi åt lunch, det var inte så gott idag. Så vi åt även en macka. Det gillar ju Signe så det var inga problem. Därefter gick vi ut. Vilket underbart väder det är idag. Vi tog vagnen och Signe fick se rådjur. Hon somnade efter halv vägen men vaknade då vi kom hem och jag tog upp henne. Försökte få henne att somna om men det ville hon inte.


Er mamma tänkte att bara er pappa inte kommer hem tidigt idag. Då blir jag sur… det gjorde han inte. Ica kom däremot och vi packade in varorna. Signe var jätte glad över att få hålla i lite av varorna. Då klockan blev tre fikade vi och sen kom er pappa hem kvart i fyra. Då ville han också ha fika. Han hämtade in ved och sen fikade han. Vi tömde under diskbänken, det luktade illa så det städades även där. Även vår återvinner som vi haft under fönstret ha vi flyttat in till tvättstugan. Signe har nämligen kommit på att vi har det där och är där och tömmer till oss. Idag har er mamma mått lite illa och även då jag borstade tänderna idag höll jag på att spy, ett gott tecken. Det är ju inte så att jag vill må illa men jag vill veta…


Vi åt middag, er pappa gjorde omelett och er mamma stuvning, skinka till er pappa och krabba till er mamma. Er mamma läste några sidor i KBT boken, kan just undra hur det blir nästa vecka med tentan. Er mamma har vi varit så trött och orkar inte läsa. Signe har ju inte heller velat sova så mycket på dagarna. Vi eldade för idag ska er mamma bada för första gången sen vi var i Riga. De vill inte att man ska bada den första veckan men det är ju länge sen nu… er pappa fick lägga er syster. Han gör ofta det nu men er mamma satte på henne pyjamas. Hon åt så lite mat så er mamma gjorde välling. Det var som sist, det gick bra så länge korken var på men tog vi av den så bara hon gallskrek. Hon var helt vild. Vi provade istället gröt men hon mest skrek. Så hon fick ligga och mysa med pappa istället och så somnade hon.


Då er mamma hade badat gick jag ner till er pappa och frågade om han hade märkt att jag var sur idag. er mamma brukar inte var långsint men jag tror jag blir det då jag blir besviken. Han sa att han hade märkt att jag blev ledsen igår då han sa att han inte kunde gå. Er mamma tycker det känns så konstigt då jag måste skicka mail till er pappas jobb för att han ska minnas saker. Han skulle ju kunna göra lite mer själv för att kolla upp. Vi har ju en egen almanacka hemma där det står allt på. Nu lovade han att följa med nästa tisdag men jag måste ändå gå denna vecka. För sen är vi lediga igen och vi hinner inte ta igen allt. Vi får väl se om det hjälper… om han kommer att ta mer eget ansvar för vår familjealmanacka.


Er mamma tog piller och drack proviva. Nu har jag blivit riktigt duktig på det. Åt en macka till och jag hoppas ju att detta ska göra att jag inte mår så dåligt som förra gången. Jag äter även kortisonet mitt på dagen istället för nu kl 22.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards