Alla inlägg den 7 april 2011

Av Carina - 7 april 2011 15:45

Idag sov Signe längre, tack och lov. Er mamma hade räknat ut
att om vi ska hinna till babysimmet så måste vi åka innan åtta och vaknar inte
Signe tidigt så skippar vi det. Nu sov hon till halv nio så vi blev kvar i
Hälsingland. Ringde er pappa och meddelade att vi kunde ha sällskap hem. Er
mamma var trött men ändå glad över att hon sov så länge. Vi gick ner och åt
frukost. Er mamma skickade sms till en kompis i Ljusdal och undrade om vi
skulle äta lunch. Er mammas telefon är ju inte riktigt klok… texten bara
försvinner ibland, oftast då jag skriver sms. hon skulle höra av sig senare om
det gick bra. Vi gick upp och började packa ihop lite, Signe lekte på golvet
och er mamma hann även vila lite.

Vi åkte norrut och er mamma tänkte ringa till er mormor då
dog telefonen helt. Jag som dessutom väntade sms från Marianne. Jag försökte få
liv i telefonen men jämna mellanrum men det gick inte. Er syster sov gott i
baksätet. Då vi kom till Ljusdal regnade det och vi gick in på telefon affären.
Det var ingen snabb säljare men till slut fick jag köpa en ny telefon. Han hade
en röd som han tipsade om men då jag hade bestämt mig fanns det inte, inte
heller i svart. Han hade en annan svart men de var också slut så då återstod
bara en svagt rosa. Det var inte mycket att välja på. Bytte abonnemang och fick
nu även 3G och det kan nog vara bättre täckning med det här. Så fort jag fick
satte jag på den nya telefonen och mycket riktigt hade Marianne skickat och
undrat vart jag tog vägen. Nu var vi i alla fall på väg till Finess.

Vi åt lunch, er mamma nachos och er syster barnmat. Hon
ville dock hellre ha er mammas mat så då kan vi äta tacos i helgen. Vi pratade
och Signe var på sitt bästa humör. Hon flörtade även med några gamla gubbar. Vi
brukar ta en lunch då och då och det är ju trevligt. Efter lunchen åkte vi hem
till Hanna. Där fick vi lite fika, Signe ville inte ha. Hon fick inte kaka av
er mamma och det var det ända hon ville ha. Hon fick även saft av Hanna för hon
tyckte synd om henne. Birgit var där och så kom Hannas barnbarn som är med i
Körslaget. Fick lite information om det och det var kul att höra. Signe och jag
röstar ju varje lördag på Järvsö. er pappa hade kommit till Ljusdal och var hos
Sture. Han har köpt en svarv av honom. Så vi åkte dit, de satt och drack kaffe.
Då de var klara åkte vi norrut. Signe somnade direkt och så körde vi så länge
som hon sov. Hon vaknade precis innan Åsarna så vi stannade där. Er mamma och
pappa pratade lite i telefon längs vägen. Er mamma är så trött och borde väl
egentligen inte köra.

Vi åt mat, er mamma har lärt sig att de inte har några goda
pizzor så det blev köttbullar. Signe vill hellre ha vår mat nu men hon fick
även lite barnmatsburk. Er mamma var så trött så er pappa och syster fick ta en
promenad och er mamma sov en stund i bilen. Jag sov nog en tjugo minuter och
det behövdes och det gick mycket lättare att köra sen. Då vi kom hem så tog er
mamma hand om er syster och er pappa tömde bilen.  Vi ska ju hämta vår nya imorgon och han satte
över er systers barnstol i hans gamla A4 för den ska er mamma och syster ha
imorgon. Er mamma var helt slut… orkade knappt något men er syster kom i säng
och sen låg er mamma i soffan och väntade in piller klockan. Jag tog pillren
lite tidigare och sen sov vi gott.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards