Alla inlägg den 9 april 2011

Av Carina - 9 april 2011 11:15

Idag sov nästan er mamma till halv nio och er syster lika
länge. Er pappa låg och läste, jag stängde av larmet till piller klockan vid
sju för jag orkade inte ta pillren åtta om jag sov. Nu gjorde jag det så det
var ett bra beslut. En timme hit eller dit gör ju inte så mycket. Er pappa var
och tog upp er syster, hon fick krypa in till oss. Hon satt hos oss i sängen en
stund innan de gick upp och åt frukost. Idag blev det en bättre vägning för er
pappa. Han hade gått ner ett kilo och er mamma gått upp 3 hg. Det gör ju inget
att er mamma går upp nu. Bara jag inte går upp för mycket, jag har ju
fortfarande inga problem att äta. Jag äter kanske lite mindre och oftare men
det är inte som det varit förut. Denna graviditet är inte alls som de andra,
eller kanske mer som den första.

Jag mår inte så illa, kräks inte, brösten ömmar inte, jag
äter, det spänner inte så mycket i magen och jag inte lika trött som förra
gången. Så jag känner mig inte lika gravid denna gång och ändå är där kanske
tre… förra gången denna dag så var jag inte pigg. Jag kräktes och åt knappt
något så jag är mycket, mycket piggare denna gång. Vi åt frukost och sen vilade
er mamma i soffan. Er pappa gick ut och gjorde lite nytta och Signe kröp
omkring och lekte för sig själv.

Då er pappa var klar gjorde vi oss i ordning och åkte till
stan. Vi var först och kollade på lister som vi ska ha mellan trägolv och
klinkers. Signe hade fått skor på sig och det var inte lika lätt att gå då… hon
tog ännu större kliv än vanligt. Vi åkte vidare till Barnens hus och där skulle
vi kolla på grind till trappen. Vi måste göra en grind själv då vi har en udda
trapp men vi ville se hur de såg ut. Vi hittade istället en gunga och ett
regnställ. Ett grönt fint regnställ. Vidare till en bilaffär för att köpa delar
till vårt takställ. Signe somnade i bilen då vi väntade på er pappa. Åkte till
Max och åt och sen in till stan. Anna fyller år imorgon och vi måste hitta en
present. Vi kollade även stövlar och skor till er syster. Det är otroligt vad
de kan ta betalt… vi fick fötterna mätta men vi ska handla en annan dag. Hon
har gummistövlar som vi lånat av Maggan men hon måste ha riktiga skor nu när
hon ska ut och gå i naturen.  På vägen
hem var vi in om och köpte ännu mer till takräcket så nu kan vi sälja det
gamla.

Då vi kom hem vilade vi… trodde att er syster ville sova men
inte. Er pappa var ute och fixade med tak stället och kollade så allt
fungerade. Er mamma och syster började med maten, er mamma hackade grönsaker
och er syster åt dem. hon fick en hel gurkbit på 3 cm och den gnagde hon i sig.
Då er pappa kom in fick han steka köttfärs och sen åt vi tacos och det var
gott. Er mamma vilade efter maten och er pappa städade i köket och det
behövdes. Efter en stund gick Signe och jag upp och hon fick bada. Det
uppskattas alltid. Hon plaskade och hade sig och blir så glad. Vi fick tvätta
håret ordentligt för det fanns nog en hel middag i det. Hällde massa olja i
vattnet för hon är nog torr. Hon kliar sig ofta på kroppen. Får nog börja
smörja in henne lite, det är väl mest så på vintern.

Hon var trött och vi läste lite böcker innan hon somnade i
sin säng. Er mamma och pappa fikade och sen såg er mamma på Körslaget och er
pappa skulle räkna ut lite om garaget. Då han hämtade blocket hittade han
äntligen el ritningarna som vi letat oss fördärvade på. Er mamma är trött på
kvällarna och orkar knappt gå och lägga sig. Tog dock en macka och lite Proviva
innan jag gick och la mig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards