Alla inlägg den 14 april 2011

Av Carina - 14 april 2011 16:00

Er mamma trodde er syster skulle sova länge eftersom hon var
uppe i natt. Er pappa gick först upp och gav henne nappen två gånger på rad och
sen fick er mamma gå upp med henne. Vi satte oss och kollade på Morden i
Midsomar, i en och en halv timme… er syster var pigg och er mamma trött. Till
slut så somnade hon om men vaknade redan klockan 8. Då hon vaknade på natten
var hon snuvig, vart kom den förkylningen ifrån. Er mamma hann i alla fall äta
lite frukost innan jag tog upp henne. Vi åt sen fil ihop och det gillar er
syster.

Efter frukost lekte er syster lite och mamma vilade i
soffan. Det blev ju varken kyrkis eller babysim idag. Ringde till er pappa och
påminde honom att han måste komma hem till tre idag. Er mamma ska på mentorsträff
idag och jag tror nästan att jag skulle ha lämnat in en uppgift men det har jag
glömt. Till slut så somnade hon, jag la henne i sängen och hon låg nog där en
halvtimme innan hon somnade. Hon var nöjd med att ligga där och prata för sig
själv. Er mamma satt i soffan och väntade på meddelande från Riga. Jag ska få
en nertrappningsplan idag, skönt. Jag har ju redan börjat lite själv men jag
ska få en riktig. Den gamla ligger ju på den döda datorn.

Signe vaknade och var ledsen, jag tog upp henne men hon var
otröstlig. Hon satt hos mig med napp och Findus ändå var hon ledsen. Då hon
skrek till en gång såg jag en kindtand, långt in i munnen. Det måste vara den
sista och det ska säkert vara 2-3 mellan. Det är kanske därför hon inte är på
humör. Hon lugnade ner sig och efter en stund satte jag in henne på rummet. Jag
har flyttat fram det lilla bordet på hennes rum och nu står hon där och spelar
på sina instrument. Hon ställer sig upp vid möbler men kan inte sen sätta sig
på golvet igen. Så då hon tröttnat på att stå blir hon ledsen. Nu är det inte
lätt för er syster, hon blir helt förtvivlad då det inte fungera. Hon sov en
liten stund på förmiddagen men för lite för då hon vaknade var hon otröstlig.
Vi fick vänta en stund innan vi kunde äta lunch för det var för tidigt. Då vi
väl åt så ville hon inte ha mat. Er mamma åt varma mackor, jag har så svårt för
vanlig mat. Hon åt halva burken och sen fick hon lite frukt men det ville hon
inte heller ha. Hon lekte en stund till och er mamma pratade med Ann-Catrin.  Efter en stund la jag henne och till slut
somnade hon. Hon låg säkert en halvtimme innan men jag gick ut i uterummet och
pratade och då somnade hon. Efter jag pratat med Ann-Catrin ringde er mormor.

Er pappa kom hem halv tre och då vaknade precis er syster.
Han var trött och hade tänkt sova lite. Vi fikade på altanen. Er mamma hade
varit ute och hämtat plaststolarna och dynor. Er mamma ringde er pappa och han
var på väg hem så jag gjorde lite fika. Vi satt ute och er syster satt mellan
oss i skuggan. Vi behöver verkligen staketet på altanen nu. För det är för
långt att trilla ner… då er mamma fikat klart åkte jag iväg. Idag är den sista
träffen på mentorskapet och det ska bli kul. Er pappa ville att er mamma skulle
vara hemma. Han mår inte bra. Han är så ledsen över vår situation. Tårarna kom
på honom men vi får prata om det då jag kommer hem.

Er mamma åkte till stan, körde in om Frösön och tog ut
pengar, är ju skyldig chefen 100 kr. Jag kom i ganska god tid och träffade min
adept och några andra utanför i solen. Idag handlade det om kommunikation och
dessa föreläsningar är bra och intressanta. Vi åt sen god mat och sen hade vi
en utvärdering.  Nu är detta program slut
men er mamma pratade men min adept och vi ska ha ett fortsatt samarbete. Det är
trist att programmet är slut för det har varit mycket intressant och det ger
mycket bra diskussioner.

Då jag kom hem var Signe fortfarande vaken och er pappa var
slut. Hon hade sovit mellan halv åtta och åtta men sen vaknade hon igen. Nu var
hon ledsen och trött. Er mamma tog över men det gick inte bättre. Hon sparkade
och slog och jag tänkte hon måste han ont någonstans. Hon har ju fått en tand
längt in i munnen och det kan ju vara så att hon har ont av den. Tog tempen och
hon hade 37,7 och hon fick en Alvedon. Det verkade inte hjälpa, hon var helt
sjö vild. Jag gjorde vad jag kunde för att hålla henne lugn. Provade att göra
välling, hon drack några klunkar men sen ville hon inte ha mer. Hon bara skrek
och sparkades, jag orkade knappt hålla henne. Provade med mjölk och det gick
bättre, men hon var fortfarande arg. Den ändå gång hon var tyst och lugn var då
jag gick med henne i famnen men det orkar jag inte hur länge som helst. Så jag
väckte er pappa. Han fick ta över och till slut fick han henne lugn och hon
somnade.

Jag skyndade mig att göra mig i ordning för natten. Hade
tagit pillren mellan varven, dock på tok för sent. Så hon väl somnat så slängde
vi oss i sängen och somnade. Det varade inte så länge. Jag fick gå upp igen och
ta upp henne. Satte mig i soffan och hon skrek men blev snabbt lugn. Er pappa
kom också upp för han förstod att han kanske behövde hjälpa till. Men det gick
bra att somna henne fdenna gång. Er mammas armar är som spagetti… kommer nog
att få träningsvärk.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards