Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Käre Gabriel och Valdemar 3 maj

Av Carina - 3 maj 2011 12:15

Signe var vaken mycket i natt, säkert 7 gånger varav er
pappa tog en nappning.  Idag hade vi lite
sovmorgon alla tre för er pappa skulle åka med oss till sitt jobb. Helena hade
redan åkt till jobbet då vi gick upp. Vi åt frukost och sen latade vi oss lite
innan vi åkte. Vi lämnade av er pappa på sitt jobb och sen körde vi till Vicky
och skulle köpa skor. Det blev två skor till er syster och ett par till er
mamma. Vi fick var sitt på Ecco skor och sen fick Signe även ett par jeans
sandaler till sommaren. Vi var där en stund och pratade med dem och väntade in
er moster. Hon skulle höra av sig då de var på väg. Signe var trött och blev
lite gnällig med Vicky gick runt med henne och då var hon nöjd.

Er moster ringde och vi körde mot Västra hamnen. Vi kom dit
ganska precis samtidigt och det var ju praktiskt. Signe somnade tre minuter
innan jag stannade men sov vidare då jag la henne i vagnen och det var skönt.
Vi gick i Ians fart så hon fick sova nästan en timme och det behövde hon. Det
var inte kallt som vi trodde och det är ett mysigt ställe att vara på. Vi
tittade på båtarna och Ian gick balansgång på trallen. Vi åt lunch på en
italiensk restaurang och det blev sallad. Signe vaknade efter en stund och blev
glad över att se er kusin. Hon åt också lite sallad och hon åt upp det sista
utanför då Ian och er moster åt glass. Hon hade inte riktigt tid att äta. Vi
promenerade bort till båtarna, Signe var så nöjd av att se Ian springa omkring.
Hon skrattade så härligt åt honom.

Er mamma ville ha en kopp te och jag köpte en kopp med mig
och vi satt framför båtarna och jag drack te och de andra lekte. Signe gick
runt bänken och er kusin klättrade, sprang och var aldrig stilla. Han tog kort
och några av dem blev riktigt bra. Vi satt där ganska länge och bara njöt. Ann-Catrin
ringde och jag pratade lite med henne. Vi körde sen hem till er moster. Först
åkte vi förbi sjukhuset då hon skulle hämta knäskydd till er kusin. Just då vi
skulle parkera där så ringde de från Lund. Jag hade ju ringt till dem i
förmiddags med fick lämna ett meddelade på telefon svararen. De hade inte sett
någon remiss men skulle leta efter den och åter komma till mig. En bil körde
och jag fick en plats. Det gick fort för er moster och sen körde vi hem till
dem. Då ringde de igen från Lund, de hade inte hittat någon remiss utan jag får
ringa till Östersund och be dem faxa en kopia. De ville ju att vi skulle kunna
komma under tiden vi var här nere.

Vi fikade lite hos er moster, och barnen åt banan och drack
vatten. Det fungerar mycket bättre nu mellan dem men Ian ville helst inte låna
ut några leksaker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards