Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Carina - 11 maj 2011 16:30

I natt har Signe sovit gott, jag har bara varit uppe med
nappen en enda gång. Därmed har även jag sovit gott. Er pappa gick upp vid sex
och han kom och la sig lite hos mig för nu åker han till Göteborg och kommer
inte hem förrän imorgon. Signe vaknade som vanligt och kastade ner nappen på
golvet och stod upp i sängen och tittade på mig. Jag tog upp henne och vi la
oss en stund i er pappas säng. Det visade sig att kissat igenom och det har nog
aldrig hänt förut… så jag fick byta på henne och så fick hon vanliga kläder.
Hon fick ute kläder för hon kommer väl att leka lite i trädgården innan vi åker
till Lund i eftermiddag. Vi åt frukost och sen lekte hon på golvet. Då jag
sprang på toa passade er syster på att gå upp i trappen. Jag trodde hon skulle
följa efter mig men hon tog chansen att gå i trappen istället. Hon klara ett
steg själv men sen kommer hon inte längre, men det är tillräckligt högt att
trilla ner ifrån.

Hon blev gnällig så jag gick upp och la henne. Hon låg där
och gnällde men låg den mesta tiden. Jag la mig och läste en bok. Hon ställde
sig upp och jag la ner henne och till slut somnade hon. Även jag sov en timme
och det var behövligt. Då jag vaknade hade Ann-Catrin kommit hem och vi tog en
fika. Er mamma hade huvudvärk och då hjälper nog te. Signe sov hur gott som
helst och efter nästan 2½ timme vaknade hon. Då åt hon en burk barnmat i ett
huj och sen åt vi lunch och hon fick en macka. Hon kom på att hon kunde kasta
ner mat till hunden… och det gillade både er syster och hunden. Rickard kom hem
en sväng och fikade lite med oss.

Vi snackade mest sen och Signe lekte. Vi gick ut en sväng
och hon låg och myste i vagnen. Elin kom hem och då blev er syster glad. Hon
gillar verkligen Elin. Hon var inte hemma så länge utan sen gav de sig iväg och
strax därefter åkte vi till Lund. Er syster borde sova men det tog lång tid
till hon bestämde sig för det. Så hon sov inte så länge. Vi parkerade och sen
träffade vi Lena. Vi tog en tur till Hennes och handlade lite sommarkläder till
er syster. Hon har bara vinterkläder och nu är det ju verkligen sommar, 25
grader två dagar på rad. Det ska visserligen bli kallare men man vet aldrig. Vi
gick sen tillbaka till Espresso House där vi skulle träffa Ingela.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards