Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Carina - 15 maj 2011 17:00

Efter en sen natt så vaknade vi ändå tidigt. Lilla loppan
var pigg eller hon var vaken innan åtta. Hon sov hela natten i sin säng. Er
mamma var uppe i natt för jag är så snuvig, har ont i halsen. Det lättade lite
då jag gick upp men halsontet vill inte släppa. Er syster ville inte ligga så
länge hos oss utan det var bara för er pappa att gå upp. Er mamma är trött och
jag var uppe längst i natt då er syster inte ville sova. Er pappa somnade och
er mamma fick somnade henne. Er mamma måste nog köpa allergi medicin idag. Jag
är svullen i ögonen och halsen kanske också beror på allergi och pollen. Idag
äter jag sista pillan… nu blir det bara vitaminer för hela slanten.

Vi åt frukost och er syster är så stolt då hon får gå själv
eller att hålla oss i handen. Hon får också trycka på knappen i hissen och det
är stort. Då vi kom upp till rummet var er syster trött och era föräldrar också
men hon ville inte sova. Istället så hoppade vi, er mamma och syster i badet.
Vi bjöd in er pappa och han kom men fick visst inte plats. Han tog upp er
syster då hon var klar och er mamma fick bada själv. Därefter badade er pappa,
då somnade er syster hos er mamma i sängen. Hon var så trött. Er mamma och
pappa vilade också lite och sen letade er mamma upp lite kläder och även kläder
som jag vill tvätta hos Helena. Idag ska vi packa bilen… det ska bli spännande.

Er syster sov och sov och ville inte riktigt vakna. Till
slut var vi klara och körde till Nova, idag ska vi köpa mamma byxor till er
mamma. Vi åt först lunch och kom på att det var synd att vi stoppat in vagnen
så långt in, nu fick er pappa bära på er syster. Hon fick pannkakor med banan
men var mer intresserad av er pappas pannbiff. Hon hade säkert fem gafflar som
vi lastade på mat på. Så hon åt pannkaka och pannbiff om vartannat. Er mamma
har svårt för att äta nu och nu fick jag inte i mig mycket mat och i morse blev
bara en bulle och te. Efter maten gick vi in på Hennes och kollade. Där fanns
det många sorters byxor. Jag tog fem par med mig och det var lång kö till
provrummet. Er pappa och syster gick ut och kollade bilar på parkeringen
istället. Hittade byxor och jag fick på mig små storlekar och det var det på
Hennes, Grattis!!

Jag köpte två par och sen var vi på apoteket. Jag hade tur
och det fanns mer astmamedicin att hämta ut. Jag köpte också nässpray och ögon
droppar. Vi gick sen och fikade och då kände jag mig som en knarkare. Tog alla
mediciner och i full dos. Er syster har blivit en riktig gottegris nu när vi
varit här. När vi kommer hem får vi sluta äta kakor och godis hela familjen. Då
vi fikat klart åkte vi till hotellet och hämtade två plastbackar och sen körde
vi till Helena. Idag ska vi fylla bilen men först tömde vi den. Er mamma
packade om bland lådorna och vi åt mat och vilade oss lite innan vi fortsatte.
Då allt var ompackat packade vi ut det igen och tro det eller ej, det finns
mycket kvar i bilen. Vi fikade innan vi åkte tillbaka till hotellet. Helena ska
ha Signe imorgon då vi åker till sjukhuset. Hon ska hälsa på henne på jobbet.

Er syster var gnällig hos Helena och då vi kom hem dröjde
det inte länge förrän hon sov hos er pappa. Då var klockan bara sju, hoppas hon
sover till åtminstone åtta. Er mamma städade undan lite och packade en väska
och slängde en hel del. Vi hade tvättat en maskin tvätt hos Helena och det hade
ju inte torkat så nu hängde vi upp den på rummet. Det känns så bra att vi har
ett ”vardagsrum”. Er pappa fixade så jag fick mailen direkt i datorn istället
för at behöva gå via web mailen. Er pappa fixade te till er mamma lagom till
Mästarens Mästare och då åt jag även en macka. Jag har ätit lite idag och
behövde lite mer mat. Jag har även haft ont i huvudet idag och det är inte
vanligt. Då det var slut pratade vi lite om morgondagen. Undra just vad som
händer. Kuratorn undrade när vi skulle göra själva ingreppet? Förhoppningsvis
imorgon, ska vi annars ner hit igen? Kan de göra ingreppet? Om de inte kan vad
gör vi då? Vad händer om någon enäggstvilling är skadad? Det är mycket i
huvudet nu kan man säga. Kanske behöver vi ta ett snabbt beslut imorgon. Ja, vi
kommer kanske att drömma mycket i natt. Vi kom i alla fall i säng innan tio och
det är ju skönt. Ska läsa lite i min nya bok.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards