Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Fars dag

Av Carina - 13 november 2011 20:29

Idag är det Farsdag men det var mest Mor som bestämde... er pappa ville inte ha något så han fick välja på fika eller middag på stan. Han valde fika så vi åkte till Jamtli efter lunch, enligt klockan. Vi åt lunch där, vi äter ju frukost så sent att vi knappt behöver lunch. Då vi fikat gick vi ut så Signe fick leka lite och så hittade vi lite djur vi kollade på. Nu önskar vi mest oss vinter... det är en skånsk vinter nu. Varmgrader, mörkt, dimmigt och grått. På hemvägen handlade vi lite och handlade då er pappas favoritmat, kött, pommes och bea. Han fick själv laga den då jag ammade.


Vi har börjat klippa sönder en madrass för att göra en amningskudde men vi kommer inte så långt. Tiden bara rusar iväg och vi hinner inget. Vi har iaf fått lyse på garaget och nu när det är så mörkt behövs det verkligen. Jag har även letat upp lite kläder i små storlekar och delat upp de kläderna vi fick av Anna i rätt storlek. Vi har varit ute och promenerat några dagar för det har varit så fint väder men vips så blir det mörkt och kallt. Jag behöver verkligen motion, kände av det i benen första dagen jag var ute.


Nätterna fungerar bra ibland. Konstigt nog klara man dagarna men man är trött på kvällen. Vi lägger oss så fort tjejerna sover för att ta all sömnchans man har. Vi delar upp nätterna rätt så bra då er pappa inte ska upp och jobba. Men man blir ändå trött. Pratade med prästen om datum för dop men ska ringa prästen som har begravt våra pojkar, vi vill att han ska döpa tjejerna. Har försökt ta kort på småtjejerna som inbjudan men de vill inte vara med på bild, inte samtidigt iaf. Ska ringa lite myndigheter imorgon, försäkringskassan, skatteverket och prästen. Får se om jag hinner det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards