Alla inlägg den 5 januari 2012

Rea

Av Carina - 5 januari 2012 23:47

Idag fick er pappa själv välja om han ville följa med på stan eller stanna hemma med småtjejerna. Efter visst övervägande följde han med. Han hade först bestämt sig för att stanna hemma men då kan var ute och skottade ångrade han sig. Det har kommit otroligt mycket snö på ett dygn. Vi har mycket snö nu, minst en halv meter - underbart 

Jag hittade mycket bra på rean. Jag gillar verkligen då de har 50 % rea och mycket som på Polarn och Pyret. På KappAhl hade de knappt något alls. Nu har jag kommit på att jag köper två av sakerna även till Signe så det blir till småtjejerna. Vi köpte en sommarjacka på Polarn och Pyret häromdagen och nu köpte jag en till i en annan färg. Det blev även lite andra tröjor och jeans till Signe. Småtjejerna har så mycket kläder, de har fått ärva dels av storasyster men även av två andra familjer så de har kläder. Men jag hittade röda jeans som jag köpte till dem. Hittade även födelsdagpresent till Signe och Alice. Lämpligt att fylla år efter jul. SIgne fick en skidhjälm som hon kan ha nu när hon ska köra skidor och även då vi ska åka skoter. Till mig själv köpte jag en lamineringsmaskin, eller till mig och SIgne. Jag ska laminera in foto till henne som hon kan leka med. Jag var nöjd men det var inte er pappa. Han fick ta hand om alla barn. Signe hade vi på ståbrädan, som äntligen fungerar och hon somnade hängandes på den... Hade vi haft en egen vagn till henne kunde hon sovit där och så kunde vi tagit en fika och gett Irma och Elvira mat men det gick ju inte. Då er pappa kom till bilen och packade i flickorna sov alla men efter två minuter var de små vakna och gallskrek efter mat. Er pappa fick parkera och mata dem. Jag ringde och undrade vart han var och han kunde inte svara så jag hann in i en affär till... och det blev en nappskål, ett förkläde och fler bakformar.

Då jag hittat dem åkte vi till Ica. Jag skulle handla sex varor och vips hade jag kommit upp i 1000 kr... men med 4 paket blöjor och två paket tillägg blir det lätt fort pengar.


Er pappa var inte så glad då jag kom ut... tjejerna hade skriktigt nästan hela tiden och då vi kom hem var de hungriga igen. Er mamma tog hand om dem och er pappa packade in, det var mycket i bilen nu igen. Vi hade tänkt baka Signe och jag med klockan gick och det får vi göra imorgon istället. Vi kollade istället på skidskytte och så gjorde jag ett nytt försök med lakridskolor. Den satsen jag gjorde häromdagen blev misslyckad.


Vi försöker vända dygnet på småtjejerna och Irma somnade vid halv elva diag men Elvira ligger nu och pratar inne i sängen. Jag måste nog hämta ut henne igen. Hon sov hur gott som helst i min famn i soffan men så fort jag la henne i sin vagga vaknade hon. Jag vet inte hur vi ska göra men det räcker med att ett barn lägger sig tidigt. Imorgon hoppas jag vi kan laga lunch ute. Det snöade ju i förmiddags så därför blev de stan istället. VI kunde ju inte äta ute då vi hade gäster för det blåste så.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards