Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Carina - 12 januari 2012 09:39

Undra just om det är en vändning då det gäller nätter nu? Elvira har sovit från 23-09 och 23-08 två nätter, den emellan var hon uppe och åt men då bajsade hon så det kanske var därför hon vaknade. Det hade ju varit helt underbart om åtminstone ett barn sov hela natten då kan vi ju ta Irma varannan natt. I natt var dock stora tösen i farten. Hon har mardrömmar och fick ligga hos oss och var vild och skriker. Hon sover men drömmer nog.

Idag gör jag en ny test. När småtjejerna fått mat och fått kläder så jag har jag lagt dem i sina sängar. Jag tror att Irma har somnat men det har inte Elvira. Men de är ganska tysta, de skriker ju inte. De skriker inte så mycket, det är då de är hungriga och blöta i blöjan.

Igår var det bubbelbad för alla tjejer. Jag höll den ena och er pappa den andra och så satt Signe själv. Hon tyckte det var kul och hon plaskade rejält. De små är tåliga och klagade inte över att få vatten i ansiktet då Signe plaskade och hällde vatten. Signe och jag badade vidare sen i hett vatten. Er pappa blev äntligen korthårig ikväll. Jag har skullat klippa honom sen innan jul men nu blev det äntligen av.

Innan nyår på tjejernas 3 månadersdag var vi på Bvc och de fick sin första vaccination. Då skrek de förstås och det var ju två sprutor men de blev inte heller sjuka. Signe har aldrig blivit dålig av någon vaccination spruta och hoppas det blir lika för småflickorna. Vi köpte till så de även fick hepatit B vaccination. Här har ju varit ett utbrott på en förskola här i stan av hepatit B så det känns bra att de fått det. Vi ska även fixa det till Signe och då kan hon även får hepatit A, det kan man inte få då man är så liten. De är nästan uppe på normalkurvan på längd och vikt men inte på huvudstorlek, de har små huvud. Nu dröjer det till de är 4 månader innan vi ska dit igen. Då Signe var liten skulle jag vilja vara där varje dag och väga och kolla så hon mådde bra.

Det är stor skillnad på min oro denna gång och med Signe. Signe fick aldrig ligga på golvet själv eller i babysittern. utan henne ville jag ha liggades i sängen med andningslarmet på. Dessa små flickor ligger aldrig i sängen mer än på natten. Jag kollar säker mer än vanliga mammor hur ofta de andas men är otroligt mycket lugnare. Det känns jättebra att inte behöva lägga ner så mycket tid på att oroa mig.

Jag har skrivit upp en liten lista på vad jag ska försöka göra nu när jag är hemma på dagarna. De dagarna jag åker iväg hinner jag inte så mycket men igår gjorde jag aprikosmarmelad. Vi var och åt lunch med en kompis och det tar mycket tid att åka iväg men det är skönt att komma ut lite. Er pappa kom hem tidigare och fick sova 40 minuter innan jag åkte och hämtade Signe.

På listan står det göra saft, storstäda toan uppe, städa toan nere rejält, tömma i uterummet, baka bröd, flytta porslin i skåpen och rensa ut, rensa ut bland kläder. Vi har sen en annan gemensam lista på vad vi ska göra tillsammans. Vi har i alla fall bestämt oss för att prova en städningsstrategi. Jag tar toa, tvättstuga, plockar undan överallt och städar i köket så dammsugar och torkar er pappa golvet. Jag vill ju inte städa själv hela tiden bara för jag är hemma. Nu när det är mer ordning på småtjejerna kan vi få gjort lite mer. Vi ska kanske slänga skit på tippen imorgon. Idag då vi ska gå ut ska jag se om jag kan fylla släpet men skräp. Vi är duktiga på att sopsortera och det blir otroligt mycket plast och kartong och det fyller vi lätt en släp med...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards