Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Carina - 18 januari 2012 14:11

Nu är man "hemma fru" igen, eller det har jag ju varit länge men nu ensam. Tänk, dagarna går hur fort som helst och man hinner inte mycket. Idag tänkte jag koka sylt men kom på då jag mätt upp bären att jag hade tagit slut på sockret då jag gjorde saft. Så det får vänta tills imorgon. Det skulle dessutom stå över natten och sylta till sig!

Jag har så ont i mitt ryggslut och höfterna att jag är lite handikappad. Har lite svårt att röra mig men idag tog jag till slut ändan ur vagnen och ringde sjukgymnastiken och bokade en tid. Ringde först till hälsocentralen men de hade väntetid så då ringde jag ett rehabcenter, det lät bra och fick en tid den 30 januari. Tyvärr hade hon bara morgontider innan men har jag väntat i flera månader kan jag ju vänta 1½ vecka! Har gravidbältet på mig om det nu ger någon nytta.

Tjejerna sover nu i sin säng på förmiddagen och det verkar fungera bra. De var vakna tidigt idag, redan innan sju men somnade om då de fått mat vid åtta. Då passade jag också på att sova, jag tror att jag blir så trött av att ha ont. Nu har de mest sovit och ätit idag men nu är Irma less. Tänkte vi skulle gå ut och gå idag men vi struntar i det. Det är tjuvkallt och så ska jag och SIgne åka iväg efter maten. De har ännu mer rea på Polarn och Pyret och så behöver vi både socker och mat till småtjejerna.

Jag har klagat på NAN för i varje förpackning är det två små påsar och en skopa och ett sånt paket gör vi av med på några dagar. Det blir mycket till återvinningen. Men de sa att modermjölksersättning skulle handskas varsam. Men det går ju som smör i solsken här hemma... De blir snart 4 månader och fast de ligge sex veckor efter så ska vi prova smakportioner i alla fall. Sigen gillade det inte i början men Irma verkar ju pigg på allt så kanske...

Idag är det dags för ny veckoplanering. Vi valde att ha den träffen på onsdagar istället för då hinner man planera ev handling inför helgen. Men vårt städschema kraschar redan första veckan. Det var ju meningen att jag ska plocka undan och städa toalett och kök på torsdagen och sen hämta Signe. Under tiden ska er pappa dammsuga och torka golven samt börja med middagen. Nu är jag borta hela dagen imorgon då vi ska luncha med tvillingarna och sen ska vi på utvecklingssamtal med SIgne på dagis och kommer hem samtidigt.

Nu ligger tjejerna på golvet och Elvira vill gärna vända på sig. Hon vänder sig från mage till rygg men övar sig för att göra tvärt om. Irma snurrar runt sig som en klocka och vips är hon upp och ner. Det ska bli så kul att se vad det blir får typer. Vi har ju haft tur med er syster som har varit så snäll. Hon sover, sov... hela nätterna tidigt, hon har inte klättrat och har precis lärt sig klättra upp på stolarna och då är hon snart två år. Det är inte att hon är sen tror jag utan hon har inte haft intresse. Nu har vi flyttat på alla knivar och saxar till ett förhoppningsvis säkrare ställe i fönstret framför vasken i köket. Än så länge flyttar hon inte stolarna dit hon vill. Hon har kanske bra leksaker. Hon får ju också vara med mycket med oss och göra "obarnsaker". Hon gillar ju att vara med ute och skotta, i garaget och fixa och då vi bakar och lagar mat sitter hon ofta med och tittar. Hon är ju även hjälpreda med de små.

Tänkte ta bort lite julsaker idag men ångrade mig, det kändes så jobbigt... får se om jag tar ett tag då teet är uppdrucket.

Jag måste leta upp bebisleksakerna, la dem i en korg efter jul men de har Signe lagt beslag på. Så jag får leta upp dem igen och se om de vill använda dem. Ska också leta upp Vi Föräldrar där de har haft reportage om varje månad. Undra just hur långt efter de ligger?

Jag har ju satt upp lite mål som jag ska hinna med då jag är hemma om dagarna. Jag kan stryka saft nu, för det är gjort. Skulle även baka bröd för nu ska vi inte köpa bröd då vi har köpt assistenten. Då jag var ute i frysen för att leta bär idag hittade jag mer bröd så det blir till att äta upp allt gammalt bröd först, tyvärr... Inte äter vi kakor heller och det har vi också gott om i frysen så jag får väl hitta på något annat att använda den till.

Billiga vecka i Ica har gett oss nya goda recept. Vi gjorde 3 av recepten förra veckan och 1 från denna vecka. Det behövs verkligen nya recept hos oss, är det dessutom billigt gör det ju inget...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards