Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Uvecklingssamtal på dagis

Av Carina - 20 januari 2012 12:39

Nu har vårt barn blivit ännu större... vi har varit på utvecklingssamtal på dagis. Det är stort för hennes föräldrar, vår lilla unge... Fast vi vet att vi har världens sötaste och snällaste unge vet man inte om vi har fel? Vi är ju lite partiska. Vi vet ju att det fungerar bra på dagis så man behövde inte vara rädd för mötet utan jag var mer nyfiken. Hon är ju kanske helt annorlunda där än hemma. Det gick bra, hon fick goda vitsord och hon har utvecklats. Hon började dagis 2½ vecka innan hon blev stora syster. Så det var två stora händelser i hennes liv som kom samtidigt.

Hon har inte varit någon napptjej, hon har haft den då hon åker bil och ska sova. Eftersom vi har åkt mycket bil med henne har vi varit generösa med nappen där. Då hon fick syskon ville hon ha nappen dygnet runt även på dagis. Nu har det försvunnit igen, hon vill kanske ha den lite mer då hon blir ledsen men mindre i bilen. Nu kan vi åka till stan utan att hon vill ha det och det är ju bra. Hon pratar mycket mer och sjunger, använder ord i sången och då säger jag att jag hör inte vad du säger om du har nappen i munnen och då tar hon ut den. Hon har blivit bra på att ta av och på kläder och hon har även lyckats knäppa ett blixlås själv. På kvällarna tar hon själv av sig kläderna, får hjälp med tröjan. Den pyjamasen hon har nu kan hon också ta på sig själv. Ofta provar hon småtjejernas kläder men det går dålig.

Er pappa frågade, är det inget som är negativt? Hjälp tänkte jag... men det fanns inte, inte mer än vad som tillhör åldern. Jag vill ju gärna vet om det är något som inte fungerar men jag var så oförberedd på frågan.


Irma och Elvira är lite gnälliga på dagarna men sover bättre på nätterna. I natt sov Irma ända till 06.15 och det är bra men synd för er mamma. Nu fick jag mata både Irma och Elvira för Elvira vaknade redan 04.45 och det är ovanligt det med. De somnade dock om så vi gick inte upp förrän strax innan nio. Men jag har så ont i ryggen av mina foglossningar så jag sover dåligt på nätterna och därmed är jag trött på dagen.

Igår blev det inte mycket gjort, dels för gnälligheten och dels min ryggonda. Fick iaf ner lite lådor från ovanvåningen till adventsljusstakarna och fick en tom yta där vi kan sätta vår skrivare. Vi ar äntligen köpt en skrivare och jag fick ett paket av er pappa häromdagen. Där var en nätverkshårddisk. Vi behöver ladda över våra bilder så vi har de på fler ställen om jag skulle hälla mer te över datorn. Nu har jag gjort plats för dem där uppe och i helgen så kanske...

Tjejerna har fått en gemensam present av grannarna till dop och födelsedag. Det är en skylt där det står Barn och är färglad med två barn på. Denna ska vi sätta upp vid vägen för att meddela att det finns barn här. Utan hotelser utan bara en information. Den var jättefin och ska tåla att vara ute i minst 5 år. Den var jättefin. Kanske tar jag ett kort en dag och lägger ut.


Idag har jag bakat smörgåstårtebröd. Vi hade tänk göra egna smörgåstårtor till dopet, det lite roligare och billigare. Så nu ska vi göra smörgåstårtor lite nu och då så vi kommer fram till en bra mix. Er farmor har skickat ner lite recept som vi ska kolla igenom. Där fick jag receptet till brödet. Har nu gjort det i långsmala formar men ska nog göra det i runda formar istället. Få prova det en annan dag.  I helgen är det fullt med intressanta saker på vår göra lista, vi får se hur de går. Vi behöver iaf få dit våra extraljus så vi ser bättre i mörkret. Nu när det börjar bli ljusare...

Nu ska jag åka och fika med den andra tvillingmamman!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards