Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Carina - 24 januari 2012 10:30

Nu har äntligen våra tjejer börjat le och skratta. Vi får leende mest hela tiden då de är pigga och glada. Det är så underbart. Tänker på Brasse i en sketch de gjorde om hur småbarn gör för att inte somna. Han säger att föräldra älskar då de små barnen pratar blablabla... och det gör man. Man har inte en aning om vad de säger men det är ens hjärta smälter ju totalt då de sitter och pratar blabla och ler. Det kan man sitta och titta och höra på hur länge som helst. Nu har jag två söta tjejer som har pratat och lett till mig här under frukosten - underbart!


Igår var det måndag och då är er pappa hemma. SIgne var på dagis och jag och småtjejerna var på kyrkis. Där träffade vi deras nya lekkamrat som bara var 6 dagar gammal lilla Moa. Så stor och söt. Er pappa passade på att köra runt med skotern och göra spår så vi kan köra i helgen. SIgne gillar det och så ska vi se om vi kan får på oss andra på pulkan. Det skulle vara hur kul som helst. Efter lunch fick er mamma lite tid och då tömde jag äntligen det sista i uterummet. Jag städade sen där och nu är det klart för användning. Vi ska äta middag där ikväll! Jag städade även i vårt sovrum och flyttade runt bland sängarna. Irma bor nu närmare er pappa för det är ju han som tar upp henne och jag har de andra två på min sida. Småtjejerna sov bra, tror jag, men SIgne sov hos oss hela natten. Jag tror dessutom hon bråkade mycket med er pappa. Hon är fin på att sparkas, speciellt då hon drömmer. Nu är iaf två rum städade får fortsätta imorgon. Jag åkte och hämtade Signe och vi åkte och handlade. Nu behöver hon inte ha napp då vi kör bil och det är en framgång. Det trodde jag skulle bli svårare än vad det har varit.


Er pappa hade maten klar då vi kom hem. Så då vi packat in maten vi handlat, Signe hjälper till och tömmer påsarna, åt vi i uterummet. Det var första gången småtjejerna var där ute. Det var riktigt skönt att sittad är för då såg man inte allt röran som är i vardagsrum och kök. Vi ska åka till Sundsvall och då ska vi handla luckor till hurten vi har under trappen och sen sätta lås på dem. Då kan vi ha saker där inne som Signe inte kommer åt. Hon har ju aplånga armar. Signe tyckte också det var spännande att vara där ute och hon satt som en drottning i fåtöljen. Nu är det till att se till av ovanvåningen blir tom... vi har satt upp en lista vad som ska vara klart innan dopet och det är mindre än en månad dit. Vi har gjort matsedel för några dagar och nu ska vi prova på lite nya maträtter. Vi har gjort upp om hämtning och lämning av Signe, tjejerna och jag ska hämta oftare så er pappa hinner jobba. Nu ska vi gå ut i det fina vädret!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards