Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Carina - 5 februari 2012 15:15

Elvira har haft en sådan hemsk hosta, hon hostar länge och till slut skriker hon för det gör väl ont i halsen. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen 1177 och de tyckte vi skulle till doktorn. Ofta slutar det så när man egentligen bara vill ha ett enkelt svar på sin fråga. Men vi ska väl inte klaga, det hade ju varit värre om man aldrig fått komma till doktorn som verkar vara vanligare. Vi hade inte hunnit gjort mycket nytta här hemma innan förutom att er pappa varit och handlat lite silikon.

Jag hade planerat god mat, eller ett nytt korvrecept som verkade gott men den blev stekt med makaroner! Jag och Elvira åkte till akuten. VI hade lite otur, först var det ett jättesjukt barn som kommit in och sen ett akut snitt på förlossningen... så vi fick vänta länge. Då gjorde jag något jag aldrig gör, jag klagade!! Visserligen äter inte Elvira så mycket men hon hade ätit upp det jag hade med mig och vi hade varit där nästan fem timmar!! (tur jag hade soduko med mig) Så jag ringde på klockan och sa att nu tänker jag åka hem, maten är slut och vi har suttit här för länge... doktrn är äntligen här nu och jag kan fixa mat. Så hon kom tillbaka med mat och strax efter kom doktorn. Men facit i hand kunde vi lika gärna varit hemma. Men de är lite nojiga då de är för tidigt födda. Hon hade gått ner i vikt men det kunde ju också bero på vågen. Vi ska se till att hon äter 600 ml per dygn och hittills idag har hon ätit 190 sen igår kl 23.00 vi skriver upp nu vad både hon och Irma äter.

Väl hemma igen var hon lite svår sövd medans hennes systrar somnade fort. Signe som hade ätit en rejäl portion korv ville även äta av min mat... skönt att hon fått tillbaka aptiten iaf.

Natten har varit stökig... båda små tjejerna har varit vakna mycket och svårsövda men Signe sov hela natten i sin säng. Så till slut sov jag och Elvira ute på soffan.

Vi skulle haft gäster här idag men då vi är krassliga blev det inget. Tur var väl det för skinksteken jag tänkte vi skulle äta hade gått ur tiden. Tänkte att vi kan nog äta den ändå men den luktade rutten... så det blir annat ikväll. Tog då istället och kokte fläsklägg! Det handlade jag häromdagen och fick passa på innan den också gick ut tiden. Har den på spisen fortfarande, den verkar svårkokt.

Idag har vi rensat ut lite i garaget. Mitt hobbyrum har ju varit snickarbod men nu när vi har en riktig snickarbod kunde vi städa där, det gjorde er pappa och syster. Irma sov och Elvira kom ut i bilbarnstolen till garaget men var inte nöjd. Jag tog ut massa saker härinifrån som skulle ut i garaget och nu är er pappa ute och fyller släpet. Jag ska lämna av kartonger och säckar som ska till Röda Korset imorgon då jag ska till sjukgymnasten. Ja, äntligen har jag fått en tid dit.

Det är inte lika kallt, igår morse var det -31 och på kvällen var det -19. Idag är det -22. Hoppas det blir varmare till dopet då vi tänkte vara lite ute då vi får gäster.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards