Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Carina - 12 februari 2012 22:52

Vi var båda uppe och matade i natt då de äter lite och ofta. Jag sov som en skrutt då jag hade Signe i min 90 säng och jag har ju så ont i ryggen. Barnen vaknade då er pappa stängde dörren… men jag låg kvar tills klockan var åtta.  Frukosten stänger halv tio och det tar lite tid att få alla barnen i ordning. Jag skickade ett sms till Lotta och undrade om hon ville handla en matte på IKEA till mig. Kollade på den igår men kunde inte bestämma mig. När vi sen kom hem till hotellet kändes det som att vi var tvungna att ha en. Jag vill inte lägga småtjejerna på hotell mattan, dels  för att de inte ska kräkas på den (de har redan kräkts ner soffan) och hur mycket skit är det inte på den. Den kommer nog även att passa bra till vår hage där hemma. Då vi satt nere på frukosten tänkte jag att Jag har det helt underbart! Då sov småtjejerna i vagnen, Signe satt ochåt bra och jag åt. Det var lugnt och mysigt. Det byttes sen ut mot ett inferno då vi kom upp på rummet igen… alla tre tjejer var ledsna och skrek, Signe plockade mad allt hon inte fick samtidigt ringde Lotta! Jag hade tur att jag såg att det lös på telefonen för jag hörde det inte. Hon var på IKEA och handlade till mig.


Jag hade fått ordning på alla barnen innan hon kom och vi packade ut dem i vagnen och gav oss iväg. Idag skulle vi hålla till i stan för annars behövde vi åka buss. Det skulle säkert Signe uppskatta men vi kunde ju Birsta nu vid detta
lag. Signe åkte på ståbrädan och det gick bra men sen ville hon gå själv. Hon är duktig på att gå. Er mamma letade inte efter något speciellt utan vi gick mest och tittade runt. Letade en del efter hissar och toaletter. Elvira behövde byta blöja och det tog lite tid innan vi hittade skötbord och hiss så det slutade med att jagtog henne själv via rulltrappan. Det kostade fem kronor så jag fick även leta efter att växla. Vi åt lunch och småtjejerna var så lugna och snälla men de fick mat innan vi gick vidare. Det var skönt att ha sällskap och ibland undrar jag om de känner på sig att vi är två och därför var lugnare? Vi kollade lite till i affärerna och Signe började hänga på ståbrädan. Så jag tog Elvira inte ibabybjörn och Signe fick ligga i vagnen. Hon stretade emot lite men till slutsomnade hon. Vi kollade lite till men sen ville Elvira ha mat och vi fick etttillfälle att fika igen… det går utför med vår diet. Då Signe vaknat och de andra två fått mat så gick vi tillbaka till hotellet. Signe ville inte åka i ståbrädan och var lite arg på vägen hem. Då hade vi turen att få vänta på ett tåg som skulle passera och det blev roligt igen.


Lotta följde med upp och hälsade på er pappa och vi åkte sen direkt ner till restaurangen. Jag tackade Lotta för en perfekt dag och vi ses ju snart till dopet. Då vi kom neri ill receptionen var Inga-Britt och Janette där. De var på kurs i Sundsvall ochhade lite tid över att hälsa på oss. Inga-Britt har inte träffat de små ännu. Vi
pratade lite med dem utanför receptionen men sen fick de följa med in då vi beställde mat. Det var kul att träffa dem men vi hade inte tid att prata hela tiden med dem för vi skulle hälsa på några gamla grannar till er pappa. Hoppas vi ses snart igen!


Vi packade in barnen i bilen och jag hade glömt handla blommor så vi fick stanna på OK och handla lite Zoégas kaffe och tog med oss. Skånerost givetvis! Hon fyllde år så deras dotter med familj var också där. De hade också en dotter som hette Signe och hon var 9 år. Vi fikade först och sen satt vår Signe hos deras Signe tills deskulle åka hem. Det är inte vanligt att vår Signe är så på någon hon intekänner men de hade visst något. Vi stannade en stund och sen åkte vi hem till hotellet igen. Små flickorna sov i sina liftar och det gick bra men även denna natt hade vi Signe i vår, eller min säng. Denna dag var mycket bättre än den förra!


Nästa dag vakande de igen innan åtta så jag var vaken då klockan ringde. Er pappa hade kollat och vi fick ha rummet till 14.30 så idag kan vi var inne hela dagen. Vi gick ner på frukosten och det var inte lika lättsamt idag. Småtjejerna var vakna så jag fick vagga dem samtidigt som jag åt frukost. Det är många som reagerar då de ser att jag har två små i vagnen. De flesta tror att det bara är en! Och då de ser att det är två kollar de en extra gång på Signe och blir förvånade. Jag trodde inte folk skulle vara så intresserade av mina barn men så är det. Jag får ofta kommentarer.

Vi lekte lite på rummet Signe och jag, byggde tågbana och gissade vad grönsakerna heter. Vi läste saga och sjöng men de små flickorna ville också vara med och de var lite kinkiga. Vi åt en macka och drack yoghurt till lunch som vi köpte i receptionen. Er mamma packade ihop och då er pappa kom var vi klara att åka. Han
kom vid två så vi kom iväg i bra tid. Vi hoppade över IKEA fast jag ville diigen. Er pappa ska dit nästa vecka så han få handla allt då. Vi kom hem i bra tid och vi hade stannat i Gällö och ätit korv i bilen. Då vi kom hem ville Signe
ha mat… så jag kokte makaroner och hon fick en biff. Vi åt en macka eller två. Det var skönt att ändå komma hem så tidigt. Vi eldade och packade upp lite.

Det har fungerat bra trots allt i Sundsvall och jag vill pointera att jag ville åka dit! Jag tyckte Thomas behövde åka dit så vi kunde följa med. Jag vill fortfarande inte vara hemma själv med barnen på natten. Ofta kommer jag med idéer som kanske inte är så genomtänkta eller inte alls genomtänkta. Ofta går detockså bra som denna gång. Detta kan vi göra fler gånger

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards