Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Carina - 3 mars 2012 21:42

Jag undrar hur jag ska få mina små flickor att sova på nätterna och morgonen. Vi har varit uppe tidigt flera mornar nu för de är pigga vid sex sju... det tycker er mamma är för tidigt. I fredags var vi upp och åt frukost med er pappa och satt sen och väntade på att morgon programmet ska börja 06.30 Jag vill åtminstone att de ska sova till åtta. Signe har jag bättre pli på...

Vi var på bvc och mätte småflickorna i onsdags och Irma har växt. Så mycket att sköterskan fick mäta om henne! Så nu är hon både längre och tyngre än sin syster. Elvira kräks mer och äter mindre nu än innan och Irma äter mycket mer. Det är ju roligt att de är olika. Pratade lite med henne om att vi inte har synkat dem och de tyckte hon var bra, så de får bli sina egna. De är ju redan så olika så jag förstår inte hur vi skulle gjort för att synka dem. Det är kanske jobbigare för oss men det ger ju individer av våra flickor.

Jag pratade också med henne om Signe att hon skriker så mycket på nätterna. Hon sa att somnar hon i vår famn vill hon också vakna i den men somnar hon i sängen kan hon vakna i sängen. Så vi ska prova med att hon somnar i sin säng.

Vi pratade också sömn för då jag innan bvc var hos grannen på lunch tuppade jag nästan av. Jag blev så yr och riktigt rädd att jag skulle tappa Elvira som jag höll i famnen. Mådde inget vidare och sen somnade jag på en pinnstol i bvc väntrum då jag hade missat på tiden och var där en halvtimme tidigare. Jag måste få mer sömn. Signe sov hela nätterna men nu är vi uppe flera gånger var per natt. Så då jag åkte därifrån ringde jag er pappa så han kom hem och tog vår bil och hämtade Signe. Små tjejerna fick följa med och eftersom det är färja nu fick jag nästan en och en halvtimme och jag sov varenda minut. Därefter blev jag piggare.

Vi har provat med att Signe har somnat i sin säng och det har gått bra. Första natten fick jag gå upp några gånger och det orkade jag inte så hon fick sova hos oss. Nästa natt somnade hon igen i sin säng och sen fick er pappa bära över henne i spjälsängen och då sov hon hela natten där. Nu i natt sov jag på en madrass nedanför hennes säng och jag vinkade till henne några gånger då hon vaknade. I natt ska jag sova inne i min vanliga säng men blir hon orolig så lägger jag mig på golvet. Er pappa fick ju ta båda tjejerna i natt och var uppe 7 gånger! men han tyckte ändå det var en bra natt för han var mest uppe i början.

Vad vi ska göra med de små gnällfisarna vet jag inte. De sover, ler lite och gnäller mycket! De rör sig mycket och då de ligger i sängen i köket sticker de ut armar och ben genom spjälorna. Ligger de på golvet så snurrar de runt och av mattan. Irma vänder sig från rygg till mage och Elvira tvärtom från mage till rygg. Ibland krockar dem och de slåss och sparkas ofta...

I fredags fick de sova ute i vagnen själv så jag var inne. Det har inte hänt förut och jag vet inte om Signe fick göra det någongång. Er mamma är så rädd för plötslig spädbarnsdöd. De hade bara sina vanliga kläder, mössa och vantar så de var inte så varma. De sov nog en timme innan jag tog in dem. De mådde bra och jag kände mig stolt efteråt. Jag fick städat inne och sen åkte vi och hämtade stora syster. De hade då öppnat isvägen igen och jag höll på att sätta i halsen men det gick bra. Det svarta området var inte så svart denna gång och tur var väl det. Signe och jag bakade sen Stompa då vi kom hem och det blev vår middag med nyponsoppa. Ingen orkade och ville laga mat...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards