Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Carina - 11 mars 2012 21:36

Det går inte så bra för oss då det gäller vikten. Vi började så storstilat men kom av oss redan efter någon dag. Det gick så bra då Signe var född men nu verkar det gå helt åt fanders. Jag gick ju upp 15 kilo under graviditeten och er pappa gick nästan upp 10 kg. Mina försvann direkt och jag var nöjd men sen innan jul började jag svälla. Det kändes som om det var hormonerna som spökade och jag gick upp 5 kg på en månad. Er pappa gick också upp två kilo till. Efter det började vi försöka gå ner i vikt.

Vi ska ju göra precis som förra gången. Äta nyttigare, röra oss mer och inte äta kakor och godis mitt i veckan. Nu blev det inte så... vi är så duktiga på att fira allt möjligt. Nu bakar jag och Signe också mycket för det tycker vi är kul. Det har varit en jobbig tid. Vi sover otroligt dåligt och så har vi haft sjukstuga både innan och efter dopet, dessutom hade vi gäster i nästan en vecka. Detta har gjort att det inte går att fokusera på vikten.

Då Signe föddes sov hon ju gott om nätterna, i alla fall efter det att hon var 2,5 månad. Då sov hon från 20-09 och det var helt perfekt för oss. Hon sov sen både förmiddag och eftermiddag. Våra nya prinsessor är uppe på nätterna i omgångar, sover i omgångar på dagen och skriker gärna högt tillsammans! Irma äter ju hälften av sin mat på nätterna och vi vet inte hur vi ska bryta det. Signe har börjat sova i egen säng och vi måste in dit och fixa med napp och somna om henne. Nu har även Elvira börjat vilja ha mat två gånger på natten. Vi orkar helt enkelt inte fokusera på att gå ner i vikt.

Barnmorskan sa åt mig att bry dig inte ens om att tänka på vikten de första 6 månaderna. Vi har inte nått dit ännu, ska kanske också korrigera det och lägga till de 6 veckorna de kom för tidigt. Jag har köpt en för stor kjol av en kompis fast jag inte borde men vad ska jag ha på denna svullna kropp?? Tur det är vinter och vi mest går omkring i skidkläder!!

Vi fantiserade idag om att ha en Rut här som kunde ta våra barn två nätter. Vi skulle ju vara som helt nya männsiskor efteråt. Där är ju problemet då vi inte har våra nära och kära här nära oss.

Vi har i alla fall hittat på lite kul i helgen och idag var vi bara hemma. Det var skitväder men Signe vill ju ut till varje pris och det skadar ju inte att vi också kommer ut. Vi tog barnen i pulkorna och gick en sväng. Vi lägger insatserna i vagnen i pulkan till de små och så har vi dem på tåg med två pulkor och så drog jag Signe. Det blev bättre väder så vi fikade ute och då vi väl kom in blev det jättefint väder. Signe och jag kollade skatorna i trädgården.

Er pappa fick till flera trösklar, mer än hälften men vi saknar lite ekbitar så allt blev inte klart. Skönt att få något gjort inne. Det ser ut som ett bombnedslag för vi gör bara akututryckningar mellan barnskriken. På kvällarna då barnen somnat halvsover vi i soffan och sen kastar vi oss i säng för vi ska ju snart upp. I natt sov jag som längt knappt 2 timmar. Var uppe 3 gånger till Signe och 2 gånger matade jag Elvira. Hoppas på en bättre natt och så lägger vi nog viktminskningen på is ett tag...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards