Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Full rulle

Av Carina - 15 mars 2012 21:27

Veckorna bara går... i måndags var vi på kyrkis på förmiddagen. Efter vår ledighet ska jag ta Signe ledig på måndagar så hon kan följa med dit. Då kan hon ju träffa Nils, han undrar ju vart hon är då jag är där. Träffade lite nya mammor och barn idag och det var fullt av dem. Det var även kafferep på kvällen men som vanlig så blev hon som vi skulle till sjuk, eller fick sjuka barn. Då fixade jag så att vi var hos en annan istället. Det blev snabba turer men vi var bara tre idag så det behövdes inte fixas så mycket. Jag åkte dit med Elvira, först hade jag tänkt att er pappa skulle ta alla flickorna men de är inte så pigga på kvällen och jag skulle vara där lite för tidigt. Men en annan gång kanske!

På tisdagen så skulle jag göra insats på dagis. Det gick bra men jag höll på att somna då jag läste sagor för 4-åringarna efter lunch. Signe ville helst vara med mig och visade upp allt för mig. Det är ju ett bra sätt att vara med på dagis då man blir tvingad. Man lär sig namnen på barnen och träffar de andra föräldrarna. Vi hade många givade diskussioner, barnen och jag. Vi var mycket ute, det var blåsigt och kallt men det verkade inte barnen märka. Det hade tinat så det var vattenpölar och så kunde man börja gräva i sandlådan. På eftermiddagen upptäckte Signe rutchkanan och sen var hon fast där. Det är bra motorikträning att gå på skaren på snön, vips faller du ner i ett hål och vips halkar du! Signe var nöjd och ville följa med hem då det var dags.

Vi körde ju på isvägen och den var bättre än vad jag trodde. Men blundade då jag körde över det svarta området. De som bor på ön är så härdade... så länge det är vatten på isen är det lugnt det är då den torkar det börjar bli farligt på våren. Det är säkert 70 cm is... men... tydligen har ingen ramlat ner i den då det är vägverket som håller i isvägen men ändå!

Signe går på dagis på en ö om det är någon som undrar. Vi åker i vanliga fall bilfärja dit men på vintern blir det isväg. Då ordnar vägverket med det och kollar den morgon och kväll och godkänner att den är öppen och man får köra. Isen är tjock och vägen är bred men som skåning är man extra skeptisk till isar. Den är fortfarande öppen och nu är det torsdag och det är plusgrader hela tiden.

Vilken vinter vi haft. Först kom ingen snö, ingen snö och ingen snö sen vräkte det ner massor. Nu tinar det bort ovanligt tidigt. Det har inte regnat och blåst så här mycket här under denna perioden som nu. Så nu längtar tom jag efter barnmark. Det är lättare att köra vagn och så är jag så sugen på att tag i trädgården. Jag har varit gravid jämt känns det som så nu jäklar...

I onsdags var vi på Djungelhuset, ett häftigt ställe för barn. Vi var där med Nils familj och Signe gillade det, speciellt rutchkanan. Det var ju lite orättvist. Linus och Stina hade var sitt barn och jag hade tre!! Så det var tur att de hjälpte mig. Dit ska vi åka fler gånger. På kvällen var jag slut i huvudet och er pappa fick inte gå utanför huset. Jag höll på att tappa tålamodet. Då hade jag haft alla tre barnen hela dagen och Signe tjatar då. Mamma, mamma, mamma, vet du? vet du? mamma, mamma, mamma... de små skriker och gnäller. Till slut blir man kocko!!!

I natt var vår drömnatt. Efter att ha varit uppe många gånger varje natt så äntligen kom drömnatten. Vi var uppe en gång per barn. Elivra och jag var uppe vid två i en kvart och sen gav jag Signe nappen en gång. Thomas var uppe med Irma vid halv fem. Då hade hon sovit från halv nio. Vi gör 6 nappflaskor på kvällen och har i kylen och värmer på natten, ibland är alla slut på morgonen. Idag var det bara två som var tagna... ovanligt men härligt. Synd bara att vi var uppe så länge igår kväll. Jag plockade undan så jag kunde dammsuga och torka golven efter frukost idag. Er pappa gjorde elementskydd till dagis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards