Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

På resande fot

Av Carina - 28 mars 2012 16:23

Nu har vi varit och är fortfarande på resande fot och har varit det länge...

Sportlovet i stugan var härligt. Vi hade mycket snö och åkte skoter i princip varje dag. Inte den dagen vi var i Vilhelmina och sista dagen var det bara er pappa och Signe som var ute. Det var ju tö nästan hela tiden men har man nästan 1,5 m snö så tar det ju lite tid att töa bort. Det försvann dock mycket snö från vägarna och där vill man ha snö då man ska köra skoter. Det snöade även då vi var uppe och vi hoppas ju det är kvar massa snö till påsk så vi kan åka ut igen. Signe bara älskar att åka skoter och är inte alls rädd. Irma och Elvira somnar då vi kör så de verkar också gilla skoter körning.

Vi fick lite gjort då vi var uppe. Det kom upp krokar och två hyllor och det hjälpte mycket i förvaringen men vi måste göra mer.

Vi körde sen hem på lördagen och kom hem på kvällen. Tvättade och packade om och åkte igen på måndagen. Vi hann leva lite friluftsliv innan på söndagen. Vi skulle få på skoter och kälke på släpet och fick hjälp av grannen. Bjöd sen honom på lunch. Vi stekte pannkakor med bacon i ute. Det var otroligt gott och vilket vår väder. Det är ju mycket snö kvar här och där. Säkert en halv meter på vissa ställen men det är noll på andra. Signe körde med grannen, hon ska nog bli komendora då hon blir stor. GRÄV sa hon till grannen, det var hårt att gräva i snön. Han skulle fylla en 10 liters hink med snö och göra en snökaka. Då han gjort det slog hon i sönder den och sen gav hon honom spadet igen och sa GRÄV!! och han grävde... Det var en lugn och skön dag tills kvällen kom. Då hade väl sommartiden spökat till det för Signe skulle inte sova... till slut satt hon lutandes mot väggen i sin säng och hölls sig knappt sittades men lägga sig, nej. Vi packade så vi skulle vara klara att åka ganska fort på måndagen.

Vi har haft diskussioner om hur vi har det hemma då vi körde från stugan. Det är vår enda tid då vi träffas på tu man hand. Då vi är hemma har vi minst ett barn med då vi träffas. Er mamma vill att vi ska träffas på kvällarna men er pappa vill då sova. Nu somnar ju alla tjejerna tidigare så vi borde ses om inget annat på lördagskvällen. Jag saknar tid utan ett barn i hand. Er pappa säger men lägg du också dig så fort barnen har somnat. När ska jag då får vara själv? Jag är tillsammans med mina barn all min vakna tid mer eller mindre och jag måste få vara själv ibland. Er pappa är ju själv då han åker till och från jobbet och hämtar och lämnar Signe. Då har jag ju småtjejerna med mig. Ibland känns det som om jag håller på att bli knäpp men det går väl över.

På måndagen åkte vill till Bollnäs. Vi har fått ett jättefint och stort rum där vi får plats med 3 spjälsängar. Vi har en soffa, två fåtöljer och det är gott om plats. Det är skönt eftersom vi har ganska mycket packning. I måndags släppte er pappa av er på stationen så åkte vi tåg till Kilafors och till Inga-Britt som kom och hämtade oss. Vi var sen där hela dagen och sen kom er pappa efter jobbet. Signe ville gå ut just som Kjell kom hem och han erbjöd sig att följa med. Det gick bra, de har ändå inte setts på ett år kanske... men vill man ut så vill man. Vi åt mat och sen packde vi ihop och åkte till hotellet. Signe hann leka en hel del med Kjell innan vi åkte.

Natten fungerade ganska bra förutom att jag fick sitta uppe och somna om SIgne som hade drömt.

Dagen efter skulle vi ta tåget till Ljusdal. Ståbrädan hade er pappa haft kvar i bilen så jag fick ta Elvira i babybjörn och så fick Signe åka vagn. Vi var ute i god tid efter all stress men då fick vi bara kolla efter tåg. Signe gillade att åka tåg. Då vi kom fram regnade det... Maggan kom och mötte oss med en vagn som Signe åkte tillfälligt i. Vi gick till henns föräldrar och sen ner till stan. Då gick Signe själv. Hon och Sigge hade lekt lite innan men det blev mer av det sen. VI åt lunch på Finess och sen kollade vi lite i affärerna och då vi var klara gick vi hem till Maggan. Där lekte barnen vidare och sen kom de stora barnen.

Maggan och jag hann prata en del. Er pappa och Fredrick kom och vi åt mat. Vi firade Fredrick som fyller 40 år idag. Hanna kom så hon fick kolla in alla tjejer. De skulle på möten sen så vi åkte hem. Jag tror Signe somnade innan vi stängde dörren om henne i bilen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards