Alla inlägg den 1 april 2012

Av Carina - 1 april 2012 15:01

Oj, man får inte vara glad så länge... SIgne trivdes nog bättre på hotellet. De två sista nätterna har hon varit vaken och skrikit på nätterna. Första natten satt jag med henne i 3 timmar och hon sov inte, vägrade stänga ögonen. Mamma sitta... nej, jag orkar inte jag ligger på golvet. Så jag tjuvsov några minuter men till slut så somnade hon. Elvira har blivit förkyld men sov bra i natt.

Ändå har vi varit ganska pigga under helgen. Vi har gjort lite nytta. SIgne var hos Nils hela dagen igår och då letade er mamma efter bankdosan. Nu är det ju fest igen i maj och de har börjat betala in och nu måste jag till banken imorgon. Jag minns att jag hållit i dosan men den är som bortblåst... får skaffa en ny imorgon. Har varit ute och röjt i trädgården också. Jag längtar så efter att få fixa i trädgården men än så länge är det för mycket snö på vissa ställen. Har lagt ihop slyet som Magnus kapade ner i fjol. En del av det kommer att bli ved men sen ska vi elda lite helgen efter påsk. Hoppas det blir vindstilla då. Jag är duktig nu och låter Irma och Elvira sova ute själv i vagnen. Nu igår så tog vi ur insatserna så de kan sitta upp lite om de inte sover. Det gillade dem men de somnade ändå.

Nu ska jag rensa ut bland vinterkläderna, det är mycket som kan plockas bort. Skulle ju haft städat igår då Signe var hos Nils men letade bara efter dosan då och det blev inte bättre efter det. Er pappa blev lite irriterad över röran igår och tog tag i städningen så det åtminstone blev dammsugit.

På kvällen tog vi ett familjebad, inte er pappa med alla tjejer badade samtidigt i stora badet. Det behövdes verkligen... speciellt de minsta. Snart kan de sitta själv i badet och då blir det ännu roligare. De fick sen hoppa ner i lilla baljan och bada i olja. Nu luktar de extra gott!!

Imorgon ska vi till Bvc och träffa doktorn. Så vi har kollat upp hur de har ätit nu i tre dagar. Elvira äter mindre än Irma och känns lättare. Så det ska bli spännande och se hur mycket de väger.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards