Alla inlägg den 22 april 2012

Av Carina - 22 april 2012 21:55

Visserligen är jag egentligen helt slut, det är ostädat hemma, inga saker har sin plats ännu, barnen är förkylda, mannen är kanske ännu tröttare än jag men ändå är jag så lycklig! Idag har vi varit ute hela dagen. Jag har varit lite frustrerad över att vi inte hinner mer än laga mat och äta på helgerna men så idag kom äntligen den kloka Carina fram. Jag lagade både lunch och middag samtidigt. Det måste vara en av mina bästa idéer någonsin. Så när Irma vaknade och inte ville äta och sova så gick hela familjen in. Er pappa tog barnen och jag fixade all mat.

Då vi ätit la sig Signe och er pappa en stund. Jag plockade undan efter maten och småtjejerna blev trötta och jag la ut dem i vagnen. Thomas kom upp och Signe ville följa med ut.

Det var ju helt underbart väder idag!! På förmiddagen var Signe och jag nere och röjde bland slyet. Er pappa lagade sin gamla bil som läckte bensin. Efter lunchen var vi alla nere i slyet. Er mamma la i högar och er pappa högg av grenar på dem som vi ska göra ved av. Nu när vi var två som jobbade gick det mycket snabbare och var mycket roligare. Detta bidrog säkert till min lycka idag. Att vi äntligen gjorde en grej tillsammans. Småtjejerna var lugna och Signe lekte för sig själv och ibland hjälpte hon oss.

Vi fikade på friggebodsaltanen i mina nya muggar. Fick fina muggar i födelsdagspresent av barnen med lock på. Perfekt att ha ute och vi fikar ofta ute. Vi fortsatte med slyet och fick bort närmare häften av allt. Vi planerade också lite för den delen av trädgården. Det känns kul att ge sig in i det projektet. Irma blev gnällig igen och vi värmde maten och sen satt vi på altanen och åt. Då jag sa till Signe att vi skulle äta middag sa hon, äta ute, äta ute... att jag fått ett sådant friluftsbarn.

Vi åt middag och sen satt vi bara där och njöt. Drack lite te och kaffe. Irma och Elvira satt i sina fina overaller i barnstolarna och de njöt de med. De ville bara inte ligga i vagnen själva. Då vi var klara med maten satte jag dem i vagnen och de fick sitta helt upp och det gillade dem. De var så söta. Signe och jag spelade fotboll ala Signe. Hon tar bollen, springer runt med den i famnen. Lägger ibland ner den och sparkar (skrattar lika mycket) men tar sen upp den igen så fort hon har chansen. Jag kände att flåset inte är på topp, vi ska nog spela boll oftare. Vi har även satt potatis i hinkar idag. Hoppas vi kommer ihåg att vattna dem. Vi sådde lite fröer igår och hoppas vi kommer ihåg att vattna dem också.


Sen jag skrev sist har jag fyllt år. Jag har ju instruerat er pappa i hur jag ville ha det och han fixade det. Han hade väckt Signe och hon var tyst och gjorde som han sa tills i slutet. Då de skulle gå och öppna dörren och sjunga så sprang hon in och ropade, mamma ket, mamma öppna ket!! och så hade hon ett paket med sig. Bakom henne kom er pappa sjungandes med bricka. Där var te, macka, ljus och lite fler paket. Vi tog upp Irma och Elvira i sängen och sen hjälpte Signe mig att öppna mina paket. Jag fick lite lotter, två muggar, vitlökspress (som jag egentligen fick i julklapp) och isdubbar. Signe hade även ritat ett kort till mig. Isdubbarna hade de lagt undan för säsongen i affären. Er pappa åkte till jobbet och jag myste lite till med mina söta ungar. Det var en helt underbar dag. Det hade snöat i två dagar och så kom då äntligen solen som jag hade planerat. Det kom 3 damer och 3 barn. Vi lagade mat på murrikkan och åt ute på altanen. Det var så gott att sitta där. Därefter blev det fika med tårta och annat hembakt. Jag fick blommor av damerna och det fick jag även av er pappa då han kom hem. En lite söt kaktus, undra just vad det betydde?? Den var söt. Han hade även pizza med sig och den åt vi också på altanen och drack även kaffe och te där. Vilken dag. Jag var nöjd med dagen då jag slutligen kom i säng.


Signe skulle egentligen vara ledig från dagis men verkade så nöjd över att vara där så hon fick vara där ändå. Jag och småtjejerna åkte in till stan och handlade Margaretha skålar som jag önskade mig men inte fick! De var på kampanj och så skulle vi ha lite annat. Åkte därefter och hämtade Signe. Då vi kom hem var er pappa hemma och vi åt middag. Småtjejerna är lite krassliga, och gnälliga. Idag, den 19 april var det 5 år sen er mamma och pappa träffades i Bollnäs.Det borde vi firat med er mamma skulle på kafferep. Vi hade ändå inte firat så mycket för på veckan är vi trötta. Det var trevligt på kafferepet, alla var där plus två nya som var inbjudna. Jag hade Signe med mig och det gick bra.


På fredagen var vi på Jamtli med de andra tvillingarna. Det var härligt väder så vi var ute, åkte kana, tittade på djuren men sen ville Irma ha mat. Vi gick gick och det tog två timmar för oss att få i oss och våra 6 barn mat. Sen tog den gemensamma tid slut, de åkte hem men vi var klar och lekte lite till. Åkte sen hem och firade helg. Signe sov i bilen och jag plockade sten. Det har er pappa slungat ut i gräsmattan men hjälp av snöslungan. Fredagar är man extra trött på även om man varit hemma hela veckan. Nu har vi haft aktiviteter hela veckan så det var extra skönt med ledighet.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards