Alla inlägg den 26 april 2012

Av Carina - 26 april 2012 13:01

Denna vecka har jag använt min tid till osynligt arbete. Jag har städat skafferiet, ställt böckerna i ordning i bokhyllan, tagit ut saker i garaget, rensat er pappas garderob och mycket mer. Sådant som inte syns men som är viktigt att göra för att kunna hålla i ordning här hemma. Vi har det så rörigt hemma och det är för att vi inte har våra saker på rätt plats, eller att vi inte har plats för våra saker. Vi har för lite förvaring och kanske fel saker på fel platser. Jag önskar så att vi skulle få vår köksö och det kommer vi att beställa då vi får skattepengar. För fast man knappt tjänar något alls så får man tillbaka på skatten!!

Vi har även skaffat nya rutiner, som att sätta tillbaka diskstället. Där sätter vi alla nappflaskor och haklappar som vi har haft lite här och där innan.

Våra småtjejer håller nog på att friskna till lite. De sover gott i vagnen på dagarna, både på förmiddagen och på eftermiddagen. Nu har vi köpt en babyvakt så jag hör om de vaknar men jag är ju fortfarande orolig för att de inte skulle leva då jag kommer ut. Jag tänker faktiskt varje gång jag går ut, vad ska jag göra om en av dem inte lever.

Jag är trött... inbillar mig att jag är pigg och då jag hittar på något roligt så gå det lätt men igår somnade jag hos Signe. Sov kanske lite för länge och sen blev jag inte människa på hela kvällen och natten. Orkade ingenting och mådde illa. Natten var fruktansvärd men den var egentligen som vanligt. Idag ska jag nog hoppa i säng så fort sista man somnat. Har lagt ett förslag till min man att vi ska sova var sin natt i friggeboden i helgen. Tänk att få sova helt ostörd en hel natt... har glömt hur det känns.

Planerar för vår resa söderut. Vi försöker få lite hjälp med lite sådant som vi inte behöver ha med oss i bilen som blöjor, extra vagn, lakan... så är det någon som har tre barnstolar att låna ut? Det andra har vi fixat tror jag... det tar mycket plats att packa för en 3 barnsfamilj. Trots att vi har takbox. Vi ska ju vara borta i 3½ vecka... tur man kan köpa mycket längs vägen.

Vi ska även semestra lite på väg dit och hem. Hade tänkt besöka Huskvarna, Mariestad, Strängnäs och lite andra ställen man aldrig varit på. Hoppas även på lite utflykter med våra vänner i Skåne. I vanliga fall åker vi hem til folk och äter middag. Det är ju trevligare men denna gång vill vi att folk tar med oss på utflykter. Får se vad vi hamnar på...

Nu skriks det här... ska ta och lägga ut de små liven i vagnen

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards