Alla inlägg den 29 april 2012

Av Carina - 29 april 2012 22:11

Nu har vi investerat i våra barn, Signe tror att det bara är till henne... Vi tog släpet med oss och åkte till stan igår. Först åt vi på Max, skulle vi lagat mat hemma hade vi aldrig hunnit in innan de hade stängt! Sen gick vi in till stan, hade två vagnar med oss. Er pappa skulle köpa ett presentkort och jag skulle kolla lite barnkläder och sen skulle vi fika. Det är mitt syfte med dagen. De hade 30 % rabatt på Cubus så där blev det lite kläder till barnen. Jag hade 105 kr att handla för på Polarn och Pyret så dit gick vi också. HIttade en jacka till småtjejerna, vi har redan en som vi köpte till Signe så nu har vi två. Den kommer att passa nu i sommar och i höst.

Vi gick sen och fikade och vi hade tur att få bästa bordet. Signe blev helt vild då hon såg chokladbollen, mamma, mamma titta!! Hon gillar inte kakor annars men är det choklad i så går det ner i en rasande fart! Er pappa är mycket mer positiv till fika nu för tiden. Bara han får förbereda sig på att det ska bli av... Vi gick sen och handlade kläder till er pappa och två nagelsaxar. Vi har 4 nagelsaxar hemma men ingen på sin plats. Irma har riktigt långa kontorsnaglar, funderar på att börja måla dem!!

SIgne han somna på vägen till baka till bilen men somnade om igen. Vi tog släpet och tömde plånboken på Barnens Hus. Vi skulle kolla efter en cykelkärra och en rutchkana nu blev det lite till... Vi köpte en gungställning, en skottkärra och lite tallrikar. De har fått fina Elsa Beskows bestick och muggar i julklapp av Riben och nu köpte vi tallrikar till. Signe fick själv välja sina. Det var tur vi hade släp och vi fick hjälp ut av personalen...

Inte nog med det för sen åkte vi till Coop och fyllde på lite till bla 5 säckar med jord. VI har fått jord av Stina men vi ska blanda ut den med köpejord. Kommer sen hem och upptäcker att vi inte köpt mjölk!! Hur kan missa det i denna mjölkfamilj.

Vi hade tänkt att grilla då vi kom hem för det var finväder hela dagen men på kvällen blev det lite kallt så vi åt tacos inne istället. Jag hoppade i badet medan damerna var snälla och lugna. Somnade med Signe, vi skiftas om att somna på madrassen hos henne. Det går bara inte att unvika, därför tar vi den chansen varannan kväll. Natten innan hade SIgne krupp och jag sov hela natten nästan på den madrassen. Gick upp och matade Elvira sen sov jag vidare hos Signe. Denna natt var mycket bättre. SIgne sov gott i sin säng och jag matade Elvira kl 01 och sen hade er pappa varit upp och matat Irma också bara en gång, kryss i taket. Undra om de håller på att bli lite friskare. Ikväll har de ätit som vargar.

Idag har vi njutit i det fina vädret. Varit och handlat mjölk. Er pappa satte ihop gungställningen, rutchkanan och skottkärran. Vi grillade korv till lunch och hamburgare till middag! Vi fick besök av Nils och hans familj. Han hade tjatat hela dagen innan om SIgne. Vi var ju och fikade hos dem i fredags. Nu fick de äntligen leka lite igen i våra nya leksaker. Jag började kratta ut nya landet och så kapade jag lite ved, er pappa samlade ihop ris på släpet. Vi ska fortsätta imorgon. Vi åt all mat ute och bara njöt i det underbara vädret.

De är så underbart nu när det är så fint och soligt väder ute. Jag som före 30 års ålder vägrade sitta ut och äta. Nu sitter jag ute jämt och tvingar ut min familj jämt. Signe är det inga problem med. Hon är en ritkig friluftsunge. Hon vill inte heller gå in utan hon vill vara ute hela dagarna. Irma och Elvira verkar också gilla att vara ute. Idag fick vi ta på dem lite mindre kläder så de kunde röra sig lite ledigare.

Nu har vi två dagar kvar av ledigheten och de dagarna ska bli lika fina. Imorgon är det Valborg och jag är ju med i festkommittén och det blir bål i byn. Vi ska bli bjuda på middag hos Stina innan.

Jag hoppas natten blir bra. Jag är så genomtrött men tänker inte så mycket på det på dagarna men då man somnar hos SIgne på kvällen och då er pappa sen väcker mig så går det knappt att vakna... nu känner jag att ögonen håller på att falla ihop av trötthet.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards