Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Carina - 1 maj 2012 10:47

Jaha, då var det maj tiden springer iväg men nu längtar man ju efter värme och sol så maj är välkommen. Jag älskar snö men då vintersäsongen är slut så vill jag att det ska vara skånsk vår direkt med blommor, sol och värme. Isen på Storsjöflaket släppte tydligen igår och det är nog rekord. Här kom vinter sent och försvann tidigit. Hoppas det ger en lång och härlig sommar. Isen släppte 17 dagar före medelsläppningsdagen och la sig 3 veckor senare än vanligt så i år var det 114 dagar med is på Storsjön istället för 152 som är normalt. Så sent som igår hade vi is på delar av viken utanför oss men idag är det borta. Vi har några snöhögar kvar på tomten men det är inte mycket kvar. Däremot så gror det överallt. Jag fick ju jord i fredags och nu ska jag hinna så innan vi åker till Skåne. Vi har satt lite potatis i hinkar så vi kan få lite tidig potatis.

Igår var det Valborgsfirande i byn. Jag är med i festkommittén och var arrangör. Jag skulle baka kaka till kaffet och lite vinter till lotteriet. Det fixade jag på förmiddagen då er pappa körde allt vårt ris från slyet till en annan plats där de ska hämta och göra flis av. Det var fint och skönt väder så vi klädde oss inte så varmt. Vi åkte till Stina och åt middag innan och sen då vi kom till bålet var det iskallt... det blåste och var inte skönt alls. Vi bestämde oss för att inte bränna bålet utan vi gjorde en liten brasa sidan om istället. Det är otroligt att det ändå kommer så mycket folk. Vi sålde lotter, kaffe, kaka, korv och kolbulle. Våra barn var lite gnälliga. SInge lekte med Nils men till slut blev det för kallt och hon för trött så hon hamnade i vagnen. Det var verkligen kallt jag höll på att frysa ihjäl. Men det var trevlig ändå. Er pappa gick hem med småtjejerna och Signe och jag körde bil. Det tog lite tid innan vi blev varma igen. Jag hade tänkt bada men klockan var halv tolv innan barnen sov och då sov jag också.

Idag är det soligt igen men kallt i luften. Vi ska iväg och grilla lite korv men sen blir vi hemma och sliter idag med. Imorgon är det ju jobb igen. Då ska er pappa till Sundsvall och ska till Ikea och köpa lite mer...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards